Kâğıt gemilerden emekli kaptan

Kâğıt gemilerden emekli kaptan
@teevhide
İnsanlar, olaylar,sebepler,sebepler,sebepler ... Hepsinin ardında başka büyük birşey duruyordu aslında.Tüm bu gölgeleri tek tek başımıza salan..Sonra da o kalabalık caddelerde tüm gölgelerin ardındaki duruşunu bize hissettiren..Kendini ..Peçelerin ve peçelerin de ardında saklı tuttuğu Kendini bize bildiren,bilinmekliği isteyen.. Dünyadaki her aşkın her hayranlığın aslında büyük,çok büyük bir Aşk'ın evladı olduğunu,yansıması gölgesi olduğunu düşünüyordum.Tüm hayranlıklar,esasında O'na hayranlığımızın küçük çocukları gibiydi.Dünyada hüküm süren tüm dünyalık aşklar meyiller aslında O'nu arayışın O'na özlemin gölgeleriydi..
Sayfa 206·Kitabı okudu
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Halbuki benim o güne kadar işittiğim aşklarda denklik değil ,tam aksine denk olmayış hakimdi.Bir tür yutmaya,yutulmaya benzerdi benim o güne kadar aşk hakkında işittiklerim.Seven de sevilen de kendini aşk denizine batık halde bulur,kendinden vazgeçer ,kendini iptal eder ,digerinin suretinde mahvolup kendini feda ederdi... Hayır... İbrahim ile Sare arasındaki şey böyle değildi..Onlar iki güçlü sütun gibi ayakta dururlardı .Her an bitişik değillerdi,iç içe geçmiş değillerdi.Aralarındaki mesafe ,aynı zamanda onlara büyük güç veriyordu.Omuzlarında taşıdıkları büyük çatıyı sanki birlikte yüklenmişlerdi .
Sayfa 182·Kitabı okudu
Bir gün en sevdikelrinle imtihan edildiğinde bile,kalbini karartmayasın.Çünkü kalplerin gerçek sahibi Allah'tır.Herkes gider ,bir o kalır gitmeyen...O seni hiç bırakmayacak olandır..Diğerlerini kaybettikçe bulduğumuzu sanırız O'nu .Oysa O hep buradadır .Yani diğer her şey,sevdiğimiz her şey bizimleyken de buradadır aslında.Ama ne zaman ki kaybederiz sahip olduklarımızı , ne zaman ki azalır elimizde avcumuzda zannettiklerimiz..Azalan ,giden ,eksilen ve terk eden sayesinde daha iyi anlarız.Evet, O bizi hiç bırakmayandır...
Sayfa 171·Kitabı okudu
Allah'ın rahmeti gazabından çoktur.Biz müminler de merhamet sahibi olmalıyız.Bizim öfkemiz ,gazabiniz da haddi aşamaz ,aşmamalıdır Biz ne indanlardan ne de hayvanlardan ,dağlardan ,nehirlerden nefret edebiliriz.Hepsinin üzerimizde hakkı vardır,çiğneyemeyiz.Biz işlerimizi adalet ve merhamete göre işleriz.İnsanlar bizden korkarak değil, emniyet duyarak yaşamalıdır.
Sayfa 120·Kitabı okudu
Bazen hevesi de aşkı da alır elimizden Rabbimiz.Çeker alır da .. kendisini bilip farketmemizi murat eder..
Sayfa 119·Kitabı okudu