Bir gün veli toplantısına gitmiştim kızlarımın okuluna. Sınıf öğretmeni ben içeri girdiğimde çocuklarla nasıl iletişim kurulacağına dair velilere açıklama yapıyordu. Beni görünce, siz de bir şeyler söylemek ister misiniz diye beni davet etti. Ben de anlattım dilim döndüğünce. Yaşlı bir amca eliyle işaret ederek söyleyecekleri olduğunu belli etti. Ve anlatmaya başladı. Ben yedi torun okuttum. Hepsi de başarılı. Şimdi de bir tanesi bu okulda. Anneler ve babalar çocukları odalarına gönderip iyice de bir tenbihliyorlar çalışın diye, sonra da televizyonun başına geçip vakitlerini öldürüyorlar. Ben bunu yanlış buluyorum dedi ve ilave etti. Ben her gün torunlarımdan bugün okulda neler gördüler, ev ödevleri ne, yazılı olarak isterim ve bakarım. Onlar odalarına gidip ders çalışırken ben de yanlarında oturur, elime kitap alır ve yaklaşık bir saat onların yanında okurum. Onlara bu yaşımda neyin önemli olduğunu hal diliyle anlatırım.