Herhangi bir kaygı için verilecek yeterli bir açıklamanın şu üç soruya cevap vermesi gerekir : Tehlikede olan nedir? Tehlikenin kaynağı nedir? Tehlikeye karşı çaresizliğe neden olan şey nedir?
Birisi bana Freud’un en çok değer verdiğim keşfinin ne olduğunu sorsaydı bir an duraksamaksızın cevap verirdim : Hastanın,analiste ve analitik ortama yönelik duygusal tepkilerinin terapi için kullanabileceğini bulması.
Yok etmek istiyorsak , güvenliğinizi veya mutluluğumuzu ya da bize öyle gelen şeyi savunmak içindir. Genel anlamda konuşacak olursak , yıkım uğruna değiş,yaşam uğruna yok ederiz.