┈┈┉┅━❀━┅┉┈┈ İbn Kayyım رحمـہ اللـہ تعالـﮯ şöyle demiştir: "Kul için en hayırlı gün,Allah'a tevbe ettiği gündür.." ┈┈┉┅━❀━┅┉┈┈ 𝑯𝒂𝒚𝜾𝒓𝒍𝜾 𝑷𝒂𝒛𝒂𝒓𝒍𝒂𝒓..✨🌻
Din İslam
Hergün’e 1 dua serisi
“Allah’ım! Beni üzen, kaygılandıran ve beni endişelendiren her korku ve darlıktan Sana sığınırım. Allah’ım! Senden dünya ve ahirette Sarsılmayan, yıkılmayan bir huzur isterim. Allah’ım! Kalbimi sevindirecek bir sürur, her türlü kederimi giderecek nasuh bir tevbe, yolumu aydınlatacak bir muvaffakiyet, hüznümü yok edecek güzel bir saadet ve seni razı edecek güzel, kolay bir amel nasip eyle. Rabbim! Kalbimi onar, sadrımı ferahlat, düşüncemi ihlasla düzelt; lütfunla ve kereminle bana hayalini bile kuramadığım, imkansız sandığım güzel ve bitmeyen bir kalp sevinci ve hoşnutluğu ihsan eyle.” Âmîn 🤲🏻
Alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Sübhâneke yâ Mu‘în te‘âleyte yâ Mu‘avvin ecirnâ mine’n nâr bi ‘afvike yâ Rahmân. Ey kusur ve noksandan mukaddes zâtıyla yardıma başkalarına muhtaç olmadan tüm yarattıklarına yardım eden Mu‘în. Ey üstün gücü ve kudretiyle muhtaçların yardımına koşan ve mahlûkatı birbirinin imdadına koşturan Mu‘avvîn. Bize yardım edip ateşin azabından kurtar. Kâinata yayılmış sonsuz rahmetinle bizi aff eyle أَسْتَغْفِرُاللّٰهَوَأَتُوبُإِلَيْكَيَا مُعِينُ.yâ Rahmân Estağfirullâhe ve etûbu ileyke yâ Mu‘în {3, 11, 33, 100 tekrar} Allahım; isim, sıfat, emir ve yasaklarına karşı işlediğimiz tüm şirk, isyan ve günahlarımızdan tevbe edip rahmet, mağfiret ve aff ını istiyorum ey kendi yardım almadan yardım eden Mu‘în.
De ki: "Bizim başımıza ancak, Allah'ın bizim için yazdığı şeyler gelir. O, bizim yardımcımızdır. Öyleyse mü'minler, yalnız Allah'a güvensinler."🌙 | Tevbe,51
İman zayıflığının en açık belirtilerinden biri, nefsin isteklerine boyun eğmektir. Çünkü nefis, insana daima kolay olanı, hoşuna gideni ve anlık arzuları fısıldar. Oysa iman; sabretmeyi, Rabbin rızasını nefsin isteklerinin önüne koymayı gerektirir. İnsan bazen en ağır imtihanını tam da bu noktada verir. Bir anlık öfke, bir anlık gaflet veya bir anlık heves, yılların emeğini zedeleyebilir. İmtihan anında kaybeden kimse, farkına varmadan isyana düşebilir; diliyle, kalbiyle veya davranışlarıyla Rabbine razı olmadığını gösteren sözler söyleyebilir. Sonra pişman olur, gözyaşı döker, keşke der. Elbette Allah'ın rahmeti geniştir ve samimi tevbe eden kullarını bağışlar. Ancak insan, pişman olmadan önce nefsine karşı mücadele etmeyi öğrenmelidir. Çünkü bazı sözler, bazı kırgınlıklar ve bazı kayıplar geriye dönüşü zor izler bırakabilir. İlim de böyledir. Bilmek tek başına insanı kurtarmaz. Asıl kıymet, bildiğini yaşayabilmektir. Nice insanlar vardır ki hakikati bilir ama onunla amel etmez. İşte amel edilmeyen ilim, sahibine fayda vermeyen bir yük hâline gelir. İlim, insanı Allah'a yaklaştırıyorsa berekettir; fakat sadece dilde kalıyor, hayata yansımıyorsa kişiye karşı bir delil olabilir. Rabbimizden niyazımız; bizleri nefsinin peşinden sürüklenenlerden değil, nefsine karşı mücadele edenlerden eylemesidir. Bildiğiyle amel eden, imtihan anında sabrı ve teslimiyeti seçen, her hâlinde O'nun rızasını arayan kullarından olmayı hepimize nasip etsin. Âmin. Kalemimden dökülenler... Umm Rümeysa...
1000Kitap
Estağfirullah el azîm ve etûbü ileyh.