Kendi insanlarımız arasında böylesine adilikler nasıl yapılabiliyor diye merak etmeden duramıyorsunuz her seferinde. Acaba, diyorsunuz, bütün hapishanelerdeki suçlular, tımarhanelerdeki kaçıklar serbest bırakıldı da tazı olarak buraya mı gönderildi?
"Ben Alman'ım. Bay Szpilman Varşova'da komando birliği kalesinin tavan arasında saklanıyordu. Ona benim burada olduğumu söyleyin. Söyleyin ki beni buradan kurtarsın. Size yalvarıyorum.."