İki arkadaş her sabah ormana ağaç kesmeye gidiyorlarmış.Birincisi sabah erkenden gidiyor,hiç ara vermeden peş peşe ağaç kesiyor akşam hava kararıp arkadaşı eve döndükten sonra da işine devam ediyormuş.İkincisi ise sabah ormana gidiyor,arada bir ağaç kesmeye ara verip dinleniyor,hava karardiğında da eve dönüp dinleniyormuş.Bir süre böyle çalıştıktan sonra kestikleri ağaçları saydiklarinda ikincinin daha çok ağaç kestiğini görmüşler ve birincisi bu duruma sinirlenmiş:
-Ben senden daha çok çalışıyorum, nasil oluyor da sen benden fazla ağaç kesiyorsun,diye sormuş.
İkinci adam;
-Sen durmaksızın çalışırken ben arada bir dinlenip baltamı biliyorum.Keskin bir balta ile daha az çabayla daha çok ağaç kesersin,diye cevap vermiş..Burada verimli ders çalışmanın püf noktasını veriyor..