Olayın dışında yasa yoktur. Her olayı kendinden önce gelen olay yönetir, yasa değil!.. Doğada uyum deyip de olgunluğu karşısında şaşırdığımız oluşumda, önceden bilinçli bir yolla düzenlenmiş dahice hiçbir şey yoktur. O öncesiz ve sonsuz hareketlerin, çarpışmaların o andaki son şeklinden ibarettir.
Şu olay yüzyıllarca sürecektir, çünkü onun gösterdiği uyumlulukla ölçülülüğün ortaya çıkışına kadar yüz yılların emeklerinin bir araya toplanması gerekmiştir. Bu olay, ancak göz açıp kapayıncaya kadar kısa bir zaman sürecek, çünkü yine onun ölçülülüğü böyle bölünmez bir anın sonucudur...