"Sevgili Günlük,
İnsanlar tuhaf yaratıklar. Her gün bin farklı şekilde yalan söylüyoruz. En yaygın yalan da 'Hüküm ve koşulları okudum.' İkinci en yaygın yalansa 'Ben iyiyim.'"
"Japonya'da 'Kintsugi' dedikleri, değerli seramikleri altınla onarma sanatı diye bir şey var. Sonuç, kırıldığı bariz belli olan ama bu nedenle daha da güzel hale gelen bir parça. Bu, bende her zaman hayranlık uyandıran bir kavram.
İnsanlar sık sık yara izlerini gizlemeye çalışırlar. Sanki en ufak bir hasar, ne kadar kırılgan olduklarını gözler önüne seriyormuş gibi. Yara izlerini hatalarla, o hataları da utançla bir tutarlar. Mükemmeliyetlerine sonsuza kadar gölge düştü sanırlar.
Kintsugi bunun tam tersini yapıyor. 'Trajediden doğan bir güzellik vardır. Yaşanmışlıkları gösteren şu değerli çatlaklara bir bakın,' der adeta."
"Diğer insanlara verdikleri gücün, geleceği şekillendiren o mutlak dominantlığın farkında değiller mi?
Her şey kötüye gittiğinde canlarının ne kadar yanacağını anlamıyorlar mı? Ayrıca şu gerçekle yüzleşmemiz gerek: O çiftlerin yüzde doksanı bir yıl sonra birlikte olmayacaklar. Hatta altı ay sonra bile.
Bunu anlamıyorum."