Her şeye yeniden başlama, pişman olunan anları, yapılan hataları geriye sarma fikri hangimiz için cazip değil ki? Kitap boyunca Sadie'nin her şeyini kaybettiği, berbat geçen bir yılın sonunda dilediği bir dilek ile tüm yılı başa sarmasını okurken, aslında yaşadığımız her deneyimin bizi biz yapan etmenler olduğunu bir kez daha anlıyoruz. Farklı bir patikadan gitmiş olmayı seçtiğimizi hayal ettiğimiz her yaşanmışlığın sonunda, yine aynı sonuca ulaşacağımız gerçeğiyle yüzleşiyoruz. Yazar bu hikaye ile toksik ebeveynler, toplumsal erkek egemenliği, profesyonel yaşamda kadın erkek eşitsizliği ve cinsiyet ayrımcılığı gibi günümüzün en önemli toplumsal problemlerini de işlemiş. Romantik kitaplarda sürekli karşılaştığımız klişelerden uzak, üzerinde konuşulması gereken farklı bir kaç temaya sahip çok güzel bir okuma deneyimi sunan harika bir kitap İkinci Bir Şans.