Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ömer Faruk

Ömer Faruk
@tlnfaruk
Ve şimdi birçok sayfasını atlayarak bitirdiğim kitabın başından başlayabilirim. Sen şimdi sevincimin akranısın
Efnan
Efnan
Sabitlenmiş gönderi
Böyledir bu hayat, insana tahammülü cebren öğretir.
Sayfa 51 - Timaş YayınlarıKitabı okudu
Reklam
312 syf.
·
Puan vermedi
·
9 günde okudu
Ana Hatlarıyla İslam Tarihi 3
Ana Hatlarıyla İslam Tarihi 3Adem Apak
8.9/10 · 576 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
312 syf.
·
Puan vermedi
·
9 günde okudu
Emevi Hanedanlığı
Ümmet, peygamber aleyhisselam’ın vefatından hemen sonra ihtilafa düştü. Bugüne kadar peygamber aleyhisselamın içinde bulundu toplumda bütün sorunların çözüm merci o idi. Ancak vefatı ile birlikte bu makamın kim tarafından doldurulup nasıl bir idare yöntemi olacağıyla alakalı bir ihtilaf gün yüzüne çıktı. Bu ihtilaf ise ümmetin önde gelen isimleri
Ana Hatlarıyla İslam Tarihi 3
Ana Hatlarıyla İslam Tarihi 3Adem Apak · Ensar Yayınları · 2019576 okunma
Ömrünün önemli bir bölümü (52 yıl) Emevî idaresi altında geçmiş olan Ebû Hanife'ye göre Emevî yöneticileri meşru olmayan yöntemlerle ve haksız olarak idareyi ele geçirmişler ve halka haksızlık ve zulüm yapmaktadırlar. Bunlara karşı mücadele veren Hazreti Ali'nin çocukları ve torunları (Ehl-i Beyt) ise haklıdır. O, özellikle Hazreti Hüseyin'in torunu İmâm Zeyd b. Ali (ö 122)'den yana olmakla beraber, Ehl-i Beyt'in diğer kolu olan Imâmiyye'nin ise siyasî görüşlerini reddetmektedir. O, yukarıda da temas ettiğimiz üzere, Abbâsîlere önce ümit bağlamış, fakat daha sonra bunların da Emevîlerden pek farklı olmadıklarını görünce onlardan da uzaklaşmıştır. Abbâsîler de onu sistemlerinin içine çekmeye çalısmışlarsa da onlara da asla boyun eğmemiş, onun bu onurlu ve dik duruşu ne yazık ki hayatına mal olmuştu. Ebû Hanîfe, daha sonraki dönemlerde kendi adına ortaya konmaya çalışılan "zâlim de olsa ululemre/emir sahibine/yöneticiye itaat etme görüşü ile hiçbir ilgisi olmadığını bu şekilde ortaya koymuş bir âlimdir. Zira o, İslâm'da hiç kimseye kayıtsız şartsız itaat prensibi diye bir şey olmadığını çok iyi bilen büyük İslâm düşünürlerinden biridir.
Sayfa 218 - Rağbet YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Adamın biri Hz. Osman'ın Yahûdi olduğunu söylermiş Ebû Hanife bu adama giderek, bunun kızını birine nişanlamak için geldiğini söyler. Adam, "kimin için"? diye sorunca, Ebû Hanife: "Şerefi çok, malı bol, Allah'ın Kitâbının hafızı, geceleri ibadet eden, cömert, Allah korkusundan çok ağlayan biri" deyince, adam, "ikna olmam için bu kadarı yeter ey Ebû Hanîfe" dedi. Ebû Hanîfe ise: "Yalnız bu adamın bir özelliği var" dedi. Bu adam tekrar "nedir? diye sorunca, Ebû Hanîfe: "Bu adam Yahûdîdir"" dedi. Adam: "SübhanAllah! Kızımı bir Yahûdiyle evlendirmem için mi geldin"?! dedi. Ebû Hanîfe bu defa, "yapma" dedi. Adam, "Hayır" deyince, Ebû Hanîfe, "sen bile kızını bir yahûdiyle evlendirmek istemezken, Hz. Peygamber nasıl evlendirir" deyince adam hatasını anladı ve tevbe etti.
Sayfa 176 - Rağbet YayınlarıKitabı okudu
272 syf.
·
Puan vermedi
·
9 günde okudu
Sütçü İmam Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri Bölümü Kelâm Anabilim Dalında Prof. Dr. Olarak görev yapan hoca, bu alanda geçmişten beri mütehassıs derecede tahsil ve çalışmalarda bulunmuştur. Kitap, İmam-ı Azam Ebu Hanife hakkında Türkiye’de yapılmış çalışmalardan faydalanarak hazırlanmış. Vasıl b. Ata hakkında ise Türkiye’de
Ebu Hanife ve Vasıl Bin Ata
Ebu Hanife ve Vasıl Bin AtaAbdulhamit Sinanoğlu · Rağbet Yayınları · 20205 okunma
İmam-ı Azam Ebu Hanife
O, nassa da bağlı kalmış akla da. Ne nakil adına akıldan, ne de akıl adına nakilden vazgeçmiştir. O adeta orta yol sünniliğinin karekteristlik özelliklerini kendisinde toplamıştır.
Sayfa 57 - Rağbet YayınlarıKitabı okudu
"Bizim gücümüz bu kadarına yetiyor ve bize göre en iyi görüş budur, bundan daha iyisini bulan olursa getirsin onu kabul ederiz." |İmâm-ı Âzam Ebû Hanîfe
Sayfa 23 - Rağbet YayınlarıKitabı okudu
"Bir kimseyi ameli geride bırakırsa, soyu öne geçiremez" buyurmuştur (ﷺ) (Müslim, Zikir 38; Ebû Dâvûd, İlim 1;Tirmizî, Kırâât 12; İbni Mâce, Mukaddime 17).
Sayfa 73 - İFAV YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Resûl-i Ekrem Efendimiz ﷺ Hz. Aişe'ye: "Aişe! Küçümsenen günahlardan sakın!Çünkü Allah'ın ﷻ onları da kaydeden görevlileri vardır" buyurmuş (ibni Mâce, Zühd 24;Dârimî, Rikak 17; Ahmed b. Hanbel, Müsned, VI,70, 151); ümmetine de "küçümsenen günahlardan sakınmalarını" tembih etmiştir (Ahmed b. Hanbel, Müsned, I, 402, V, 331).
Sayfa 46 - İFAV YayınlarıKitabı okuyor
Resûl-i Ekrem ﷺ de, kulun tövbe etmesininAllah Teâlâ'yı memnun edeceğini şöyle açıklamıştır: "Canımı kudretiyle elinde tutan Allah'a ﷻ yemin ederim ki, siz hiç günah işlemeseydiniz, Allah ﷻ sizi yok eder, yerinize, günah işledikten sonra Allah'tan ﷻ af dileyecek bir millet getirir ve onları bağışlardı." (Müslim, Tevbe 11). Peygamber Efendimiz ﷺ: "Ey insanlar! Allah'aﷻ tövbe edip O'ndan af dileyiniz. Zira ben O'na günde yüz defa tövbe ederim"buyurmuş (Müslim, Zikir 42); sahâbîler, onun ﷺ bir yerde otururken yüz defa: "Allahım! ﷻ Beni bağışla ve tövbemi kabul eyle.Çünkü Sen tövbeleri çok kabul eden ve çok merhamet edensin" dediğini tesbit etmişlerdir (Ebû Dâvûd, Vitir 26; Tirmizî,Daavât 39).
Sayfa 25 - İFAV YayınlarıKitabı okuyor
Resûl-i Ekrem ﷺ de "Dünya tatlı ve çekicidir.Allah onun idâresini size verecek ve nasıl davranacağınıza bakacaktır. Sakın dünyaya aldanmayın" buyurmuştur (Müslim,Zikir 99; Tirmizî, Fiten 26).
Sayfa 21 - İFAV YayınlarıKitabı okuyor
Kur'an âyetleri güneşe benzer. Gün ışığını alan bereketli topraklar gibi, Kur'an âyetlerinin indiği mü'min gönüller de rengârenk çiçeklere bürünür. Oysa aynı ışık, çürümüş maddelerin daha da kokuşmasına yol açmaktadır.
Sayfa 11 - İFAV YayınlarıKitabı okuyor
"Bu sebeple Allah onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir;* gözlerine de kalın bir perde inmiştir. Ve onlara büyük bir azap vardır. (Bakara 2/7) *Allah ﷻ onların kalplerini mühürlediği için onlar inkar etmiş değildir; onlar inkâr etmiş oldukları için Allah ﷻ onların kalplerini mühürlemiştir.
Sayfa 9 - İFAV YayınlarıKitabı okuyor
1.471 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.