Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

kruvasan

kruvasan
@trahisonelegante
eternal salt fish protect me! bu benim adım bu hayatı asla unutmayacağım
Sabitlenmiş gönderi
le temps d'un livre
... olmayacak bir yıkımın/ eşiğindeymişiz gibi/ ya da olanaksız bir şölenin ertesinde...
Reklam
208 syf.
·
Puan vermedi
Yaralı Bilinç
Yaralı BilinçDaryush Shayegan
8.5/10 · 366 okunma

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
kruvasan tekrar paylaştı.
"Geç kalmış bilinç", hâlâ mitoslara ve ilk gerçekliklere yakın olan bir bilinç demektir.
Sayfa 71 - Metis YayınlarıKitabı okudu
kruvasan tekrar paylaştı.
Aslında iki paradigma sonunda birbirlerini karşılıklı olarak biçimsizleştirirler. Modernlik, Gelenek tarafından doğasından uzaklaştırılacak, Gelenek de Modernliğin çelmelerine maruz kalacaktır.
Metis YayınlarıKitabı okudu
Reklam
kruvasan tekrar paylaştı.
Sempati, kozmosu mizaçlarımıza bağlar, en uzak şeylerin yakınlaşması ve özümsenmesi ilkesidir. Ağırları ağırlığa, hafifliği etere doğru çeker, şeyleri birbirleriyle özdeş kılar, kimliklerini ortadan kaldırır. Eğer gücü antipati ile dengelenmeseydi dünya, Aynı'nın homojen kütlesine indirgenmiş olurdu: "Tek bir mıknatısın çekimine duyulan sempatiyle" asılı kalmış olurdu.
Sayfa 80 - Metis YayınlarıKitabı okudu
kruvasan tekrar paylaştı.
..maneviyat, bir din değiştirme, bir inanç ya da kanaat sorunu değildir, dünyada olma tarzıdır. En belirsiz ve en basit hareketlerimizde yansıması görülür; yürüme ve yemek yeme tarzımızda; diğer insanlara açık olmamızda; zaman, iktidar, kader ve sessizlik karşısındaki tefekkür tarzımızda; kısacası fikir olmayan, ideoloji olmayan her şeydedir...
Sayfa 90 - Metis YayınlarıKitabı okudu
kruvasan tekrar paylaştı.
Ahlaki Olmayan Olguların Ahlakileştirilmesi
Her tür değersel [axiologique] renkten bağımsız ve özgür olguların üzerine neden Maniheist iyiler-kötüler görüşü yamanmaktadır? Böylelikle ne olmaktadır? Ahlaksal olmayan bir sorun ahlaksallaştırılmaktadır. Ama ahlaksallaştırırken değerler öylesine yer değiştirmektedir ki bilen kişi, yani teknokrat, emperyalizmin hesabına çalıştığı bahanesiyle "yerli" sömürgeliye dönüştürülmekte, olayın dışında kalan kişi, yani toplumdışı kalmış varlık -dünyanın lanetlisi- iyiye dönüştürülmektedir. Teknokrat (yani işlev) şeytanlaştırılmakta, cahilse kutsanmaktadır.
Sayfa 98 - Metis YayınlarıKitabı okudu
kruvasan tekrar paylaştı.
Atalarımın bana bıraktığı mirasla dünyanın bugünkü hali arasında bir kopukluk olduğunu el yordamıyla hissediyorum. Kültürümün içinde hiçbir şey beni buna hazırlamıyordu, bu düzeyde bir değişikliği haber bir şey de yoktu. Ne var ki bu yara orada durmaktadır.
soruyorum, insan mısın lan aşkım?
şunu yemek istedi ya, inanamıyorum hala. insanın balıkla ne gibi bir sorunu olabilir, yani avla işte, avlamıyorsan satın al temizle fıstık gibi, pişir ye. neden kurutuyorsun. savaş falan vardı, buzdolabı yoktu diye kuruttun diyelim, minnoşum neden kuru şeyi kızartıyorsun? ulan bir de haşlıyorum de de iyice kafam karışsın. gerçek japonya bu değil. yani lütfen bu olmasın. peki amin.
Reklam
kruvasan tekrar paylaştı.
Bazen öyle geliyor ki bi insan sırf kendi dırdırından kaçmak için devamlı seyahat edebilir, bilerek ve isteyerek günlerce uyuyabilir, yirmi kitabı bir haftada bitirebilir, aynı şarkıyı bin kere dinleyebilir, bitap düşünceye kadar her bulduğu işi üstlenip kendini kullandırabilir, sözcüklerden tiksinip konuşmayı tamamen bırakabilir, alkolik olabilir, pavyona düşebilir. (tamam, daha gitmiim, bu kadar yeter) Bir başkasını severek kurtulunmaz bundan. Ama bir başkasını severek, hatırlanır. Nasıl bir şeydi, tüm bu yaygara başlamadan önce, özgür olmak ve sevmek nasıl bir şeydi?... Nasıl ?... (Buna bi cevabım yok kardeşim, üç noktamı koyarım, gizemimi yaparım, giderim. Mesai saatim bitti.)
235 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.