Zaman daraldıkça gerçekleştirilmek istenen hedefler gitgide küçülüyor. Tabi bunu yaparken de iradeden ödün vermemek gerekiyor. Aksi halde kaybetmek, kaçınılmaz bir son haline gelir. Benim kanaatime göre kaybetmek, doğru bir düşünce değil. Kaybettim değil de kazanamadım diyebiliyorsan ne âlâ! Yani mücadele edeceksin, pes etmeyeceksin. Birtakım şeyleri elde etmek için yaptığımız çırpınışlarda kaybedilen umutlar, gelecekte tekrar yapmak istediğimiz davranışlar biz istemesek de tecrübe olarak geri dönecektir. Bir işte başarısız olmak, azim gösterilmişse kayıp değil, kazanımdır.