Beni kapıda karşıladı, kılıcımı verirken gözyaşları arasında, "Hoşça kalın, Pyotr Andreyiç!" dedi. " Beni Orenburg'a gönderiyorlar. Sağlığınıza, hep mutlu olmanıza dua edeceğim. Tanrı isterse, belki bir gün birbirimizi yine görürüz. Olmazsa..."
Burada Marya hıçkırıklara boğulur gibi oldu. Atılıp sarıldım.
"Hoşça kal, meleğim..." dedim. "Elveda, benim biricik sevgilim, en büyük arzum... Başıma ne gelirse gelsin inan ki son düşüncem senin için olacak..."
Gençler, bu yazılarım elinize geçerse hatırlayın ki en iyi, en sağlam değişimler zorlanmadan meydana gelen, ahlakın temellerini sağlamlaştıran değişimlerdir.