Tuğba Gülcan

Tuğba Gülcan
@tugbagulcann
Puan vermedi·56 syf.··
2026 6. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 24 Mayıs 2026 14:46
Geçmişe yolculuk Stefan Zweig’ın 1920’li yıllarda el yazmaları arasında bulunan 1970’li yıllarda yayınlanan bir novellasıdır. Ana karakterimiz Ludwig adında bir gençtir. Kitap genel olarak yasak aşk ve o aşkın zamana karşı direnişini ele alır. Fakat derin, büyük ve gizli bir aşk zamana direnebilir mi, ilk günkü kadar taze kalabilir mi ya da aşk sınır tanır mı ? Benim kanımca kitap bu sorulara da cevap verir. Kitap oldukça akıcı ve yalın bir anlatıma sahip. Okurken bol bol melankoli, özlem ve yoğun aşk duygularına tanık olacaksınız. Zweig’ın bu kitabıda diğer kitapları gibi gerçekçiliğinden, akıcılığından ve sürükleyiciliğinden hiç ödün vermemiş. Ben kitabı büyük bir keyifle okudum ama yaşanan olaylar, hissedilen duygular, bastırılan aşklar, zamanın acımasızlığı bana hiçte yabancı ya da uzak gelmedi. Ludwig’in başlarda hissettiği bu derin ve tutkulu aşk kitabın ilerleyişine ve olaylar örgüsüne baktıkça bana çokta sahici gelmediğini belirtmek isterim. Tek solukta okunabilecek, aşk temalı ve sürükleyici bir kitap istiyorsanız kesinlikle okuyabilirsiniz. Keyifli okumalar diliyorum :)
Geçmişe YolculukStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202533,6bin okunma
Reklam
Puan vermedi·275 syf.··
2026 3. kitabı
·
37 günde okudu
·
Okunma: 06 Nisan 2026 16:05
Pozitif gücün büyüsü uzun zamandır merak ettiğim ve büyük bir keyifle okuduğum kişisel gelişim kitabıdır. Genel olarak sevginin gücünü, affetmenin gücünü ele alan bir kitap. Sevgi iyileştirir derler fakat ilk defa bu kitapta bunun mecazen değil hakikaten bu kadar güçlü ve iyileştirici olduğunu gördüm. Okurken sanırım sevmeyi yeniden öğrendim. Sevmenin karşı tarafı değil beni iyileştirbileceğini ve beni mutlu edebileceğini anladım. Kitapta çokça affetmenin önemi de vurgulanmış. Bu kitabı okumasam affetmenin bu kadar güçlü, bu kadar pozitif ve bu kadar iyileştirici olacağını hiçbir zaman anlayamazdım sanırım. Affetmemek karşı tarafı cezalandırmak değil aslında kendimizi cezalandırmakmış. Kitapta sevgi ve affetmek dışında pozitif olumlamanın, meditasyonun, sağlıklı beslenmenin önemini de fazlasıyla vurgulamış yazar. Ufak bir eleştiri yapacak olursam da bazı paragraflar ve bazı konular fazla tekrarlanmış geldi bana ama onun dışında akıcı, iyi hissettiren, bakış açınızı değiştiren, yönlendirici bir kitap. Kendimi kötü hissettiğim, negatif düşüncelerle boğulduğum zamanlarda elimin gidebileceği bir kitap. Sürekli negatif düşünen, bardağın hep boş tarafını gören, bakış açısını değiştirmek ve kendini iyi hissetmek isteyen herkese hiç düşünmeden önerebileceğim bir kitap. Keyifli okumalar diliyorum :)
Pozitif Gücün BüyüsüLouise L. Hay · Koridor Yayıncılık · 2008805 okunma