Tülay Çallı

Tülay Çallı
@tulaycalli
İns: tulaycalli
Radyocu&Yazar&Edebiyat Öğretmeni
Ankara
ankara
129 okur puanı
Şubat 2021 tarihinde katıldı
Insan değişmez tezi yanlış bir tez. İnsan giderek değişiyor. Dünyasını küçültüyor,çevresini daraltıyor,huzur bulduğu şeyler değişiyor. Geçmişe baktığında değer yargılarından başka herşeyin değişmiş oluyor bazen. Çünkü insan değişmeseydi, hatanin adı hata olmazdı,lügatlarda farkındalık olmazdı. 13 yaşındaki bir çocuk ile 35 yaşındaki insan aynı olurdu. Insan her geçen yıl değişiyor.. Yaşadıkça,gördükçe öğrendikçe,hissettikçe,kaybettikçe,kazandıkça,farkına vardıkça,anlamlandirdikca,içinde nesneler ya da insanlar anlamsızlaştıkça, inandıkça, edindikçe, sildikçe,affettikçe, en önemlisi de Yaşadıkça...
Edebiyat
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Garip bir toplumda yaşıyoruz.Üstelik yaşadığımız coğrafya diye genelleme yapılıyor buna en kötüsü de bu sanıyorum. Doğa da coğrafya da devinim içinde. Doğanın içinde hiçbir detay aynı kalmıyor doğa devinimdeyken.Ama öyle insanlar görüyorum ki coğrafya yerinde sayıyor. Herşeye yorum yapmayı her şeye cevap vermeyi her şeye konuşmayı yanlış buluyorum.Neye ne için ne tarzda konuşacağımı karşımdaki insanlar belirliyor. Lakin şu var , konu yadırgamaya ya da yanlış telkinlere gelince; sükunet titreşimler saçmaya başlıyor. Çağ değil toplumda bazı insanlar garip. Yaradana Tanrı diyen birini görünce gavur diyoruz. İncil okuyan ilim öğrenen birini görünce dinimiz dışı diyoruz, Bektaşiliğe gönül veren birine mezhep dışı diyoruz.. Ve daha nicesi. Neye ne için neyin denildiğini kimse araştırmıyorJ Buna da saygı duyuyorum ama yadırgama olunca, insanın dönde bir bak diyesi geliyor. Bazı insanların bu sığ bakış açısına üzülüyorum. İster gavur, ister mezhep dışı, ister dinimiz dışı. İnsanları yürekleriyle değerlendirmeyi bir kez olsun deneyelim derim… Çok şey değişecek yüreğinizde. Yüreğiniz ferahlayacak emin olun. İnsan yüreğiyle ölçülemiyorsa, ölçemeyen yüreklerde bir aksaklık vardır. ! Düzeltmeli.. Tabi ne derece başarılabilirse!
Edebiyat
Hayatın kanunu bu. Birgün herşey gelir geçer Herkes çeker gider.
Edebiyat
Her zaman bir göstergesi olmaz sol yanının.Sükunete bezenmiş kimi duygularini sadece sen hissedersin.Hani yaşama karşı sıkı tutunursun ya…En derinlerinde sakladığın kilitli sandıkların vardır hani.  O amansız duygularını gün yüzüne çıkarmazsın.Sarpa sarar her defasında yüreğin. Kavuştuğu duygulara nankördür insan. Bu yüzdendir yüreğinin en büyük varlığı,hiç kavuşamadığın duyguların. Bu hislerin dergahına yerleşen yüreğin,savunmasızca kılıcını kuşanır,hayattan gelecek her savaşa.Yüreğinlee bunlardan biri yok benden yana da sıkıntı yok f benden yana şimdi yok bunlar savaşamazsın çünkü.O söyler sen dinlersin, o gider sen izlersin,o kalır sen eşlik edersin.Kısacası yüreğinden geçiyor hayatın ta kendisi.Yüreğinle aynı ölçüde yaşıyorsun.  
Edebiyat
Aşırı fedakar olursan sevginin gücüne gider.