Egesu

Egesu
@turuncuseyler
Hemşire
Ege Üniversitesi
3 okur puanı
Ocak 2022 tarihinde katıldı
8/10
·352 syf.··
Beğendi
·
2022 1. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 12 Ocak 2022 00:00
Ah Winston Smith! Okurken çaresizliğini, insanca yaşama için gayretini iliklerime kadar hissettiğim bir kitap oldu. Sadece Winston' a değil tüm insanlığa üzüldüm aslında. Sevginin yok olduğu, insanın çocuğuna bile güvenemediği, yalanın kol gezdiği, gerçekliğin yitirildiği ve seni aptal olmaya zorlayan bir dünya... Kafandan geçen anlık bir düşünceden tut gördüğün rüyadan bile sorumlu tutan bir dünya... Sıkışmış kalmış hissetmiyor musunuz? Öyle ilginç bir kitap ki 1940'larda yazılan bir distopyada şu an içinde yaşadığımız dünyadan izler buluyorsunuz ve sorguluyorsunuz. Gerçekten nereye gidiyor bu dünya tam olarak böyle olmasa da aslında böyle dönmüyor mu bu çarklar dedirtiyor insana. Açıkçası çok mutsuzken okunacak bir kitap olduğunu düşünmüyorum. Öyle bir ruh haliyle okumamama rağmen beni fazlaca sarstı. Kitapta çok akıcı bir olay örgüsü olmadığı için bazı yerlerinde sıkıldım ne yalan söyleyeyim. Ama kesinlikle 5-10 yıl sonra tekrar okumayı düşündüğüm kitaplar arasına girdi.
1000Kitap
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,4bin okunma