İK

İK
@ucurtmamavi
İnsanlar kötüydü ben de kitaplara sığındım. Yeni bir insan tanımaya gücüm yok, yeni bir kitap okumak daha iyi bir fikir.
Bizim Anadolu’da kadın, orta çağın toprağa bağlı köylülerinden besbeter… Hayvan gibi satılan, aile kurmakta bile fikri sorulmayan bir yaratığın sosyal hayatta, o toplumu çürümeye götürmekten başka ne etkisi olabilir? Bir milletin yarı nüfusunun hayvan seviyesinde kalmaya zorlanmış olduğunu bir düşünün!
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Kadına esir gibi, köle gibi sopa altında çalıştırmak başka şey, ona insanlığın eşitlik hakkını, cemiyet işlerinde erkekle aynı sırada uğraşma hakkını tanımak başka…
Bir milletin kadınları erkeklerle aynı safta dövüşe girerlerse o milleti yenmek hiç mümkün olur mu? En ilkel insan topluluklarında bu böyle iken zamanla nasıl unutulmuş? Hep erkek budalalığı… Hangi memlekette erkekler kadın yardımını küçük görmüşlerse o memleket mahvolmuştur.
İyi ama dünyada bu kadar taze umut varken… Umut bu kadar bolken… Umut doğup yeni umutlar doğurarak durmadan artarken, bize umutsuzluk nereden geliyor?
Bizim millet ızdıraba katlanmasını iyi beceriyor da ona karşı gelmesini bilmiyor.