Şu anda da insanlar kendilerine Allah ayetleri arz edilince yalan sayıyorlar, ilgilenmiyorlar, dalga geçiyorlar. Adama sen mi daha iyi bilirsin, yoksa Allah mı, diye sorsanız, adam diyecek ki: "Arkadaş ne oluyor, ben de Müslümanım, elbette Allah daha iyi bilir." "Mirası kim daha iyi bilir? Allah mı, başkaları mı?" "Elbette Allah" diyecektir. Ama babası öldüğü gün adam farklı hareket edecektir. En bilen dediği Allah'ın miras hukukunu terk edip filanların dediği gibi malını paylaşacaktır. Mesela adama sorsak, "Kardeş, Allah bu kitabı bize okunsun, anlaşılsın ve ona göre bir hayat yaşansın diye mi gönderdi?" "Elbette" diyecektir adam. "Peki okumasam da tanımadan yaşasam da Allah bizden razı olmak zorunda mıdır?" "Hayır" diyecek adam. Ama öyle bir hayat yaşayacak ki kitaptan habersiz. Kitaba yan çizecektir, ilgisiz davranacaktır kitaba. Bu nasıl bir iştir? Anlayan varsa söylesin, biz de bilelim. Demek ki sadece kabul ettim demek yetmemektedir. Yani namazı kabul ediyorum diyenlerin namazcı oldukları söylenemeyecektir. İşte yalan sayma anlayabildiğimiz kadarıyla budur. İnkar etmek değil de uygulamadan uzak kalmaktır yalan saymak.