Uğur Kahya

Değişim yok oluş mudur?
Acı da değişiyor. Yok olmuyor mu, o hâlde? Acıdan kurtulduğumuza dair beyhude bir umuda mı sarılıyoruz insanoğlu olarak? Tam olarak ne yapıyoruz burada? Bir şeyleri değiştirerek mi ancak aşabiliyoruz? Bazen hayata tutunabilmek için değişmek, yok olmak olmalıydı, bazense değişimin hiçbir şeyin özüne dokunamayacağını hissetmek, yaşama devam edebilmenin bir yolu olmalıydı. Şu sol yanımda kalan eski parkımızın kapısının hemen arkasındaki eski stadyum... Değişti, yok yerinde ama hâlâ orada bir yerlerde, hissedebiliyorum. Çocukluğumun yirmi üç nisanlarını heyecanla kutladığımız, gri merdivenlerini üçer beşer sevinçle zıpladığımız o stadyum hiç var olmamış olamaz! Ki orada bir şehir, ülkenin en büyük liginde, dört büyüklerden sonra, ilk defa şampiyonluğu kazandı. Şu an hangi ligde, kaçıncı olduğu umurumda değil. O adım adım şampiyonluğa ulaşmış şehrin takımı yok olamaz, belki sadece değişir, nereden baktığına göre o gerçek de belki değişir. Elli bir yaşındaki bir insan, hayatının sadece ilk yirmi sekiz yılını bu şehirde yaşayıp, son üç aya kadar yaşamının kalan diğer bölümünü başka bir şehirde geçirmiş olur da bir şehirden bu kadar mı hiç ayrılmamış gibi hisseder? “Yirmi sekiz”i de ekle kupona!
Sayfa 504 - Güzin·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam

Uğur Kahya

, bir kitabı okumaya başladı
Jean-Christophe Grangé
7.8/10 · 822 okunma

Uğur Kahya

, bir kitap okudu
9/10
·656 syf.·
Beğendi
·
2026 4. kitabı
Dan Brown
8.5/10 · 4.019 okunma