“Kendimi şartlandırmak istemek üzereyim. Bu şeyleri yazıp sonra da bunlara başkaldırmam olanaksız gibi görünüyor. Acaba bunları yazarken içten miyim? Veya bunlara karşı geldiğimde içten değil miyim? Yoksa içimde iki "ben" mi var? Biri bu satıları yazıyor ve diğeriyse bunları saçmalama olarak gördüğü için onaylamıyor.”
“Bununla birlikte gerçeklik şimdi başka. O hayata geri dönmeyeceğim, bir daha "iyileşmeyeceğim";eskiden yaşadığım gibi yaşamam mümkün değil artık. Beni bu rüyadan kim söküp aldı ? Ne oldu?”
“Geçmişi toplayarak yaşamak gerekir, zamanın izini saklayarak, biriktirilen geçmişin üzerinden şimdiki zamanı toplayarak, basit bir işlem gibi değil, gerçek bir ilerleme gibi.”