"Sıradanlık kötüdür," diye mırıldanıyor Pasolini. "Sıradan olmak kötülük için yeterlidir. Bir köpeğin ölümünden sorumluysan kötüsündür. Hele beslediğin köpeğin ölümünden sorumluysan çok kötüsündür"
"Hadi," der, "Fantom, açılıyoruz, hazır mısın?"
Hazır mıyım?
Değilim aslında. Ne fırtınaya ne kadere ne denizkizina ne gergedana ne de bu derin ve uçsuz bucaksız yalnızlığa. Ama gemideyim. Herkes gibi. Hayalet gibi. Kadere doğru...
Senin hem arkanda olacağım hem önünde.
Güvenli zannettiğin evinde.
Atalarından devraldığın fikrinde.
Hem geçmişinde hem geleceğinde.
Denizlere de açılsan... Kırlara da çıksan peşinde.
Benden kaçarken vardığın her yerde.
Hayatının tam orta yerinde dev bir kafeste.