İçinde bulunduğumuz zamanın kargaşası, hızı ve dizginlenemez hırsları ne kadar kuşattıysa insanı, insan da o kadar hızlı uzaklaştı kendinden. Farkında olmadan herkesle girdiği yarışta herkes gibi oldu, yalnızlaştı. İnsan kendi içinden çıkıp kendine yabancılaştı.
Mutluluğun anlamı neydi unuttu insan. Herkesin sahip olduğuna sahip olmak ihtimali, sahip olunan küçük ama değerli şeylerin önüne geçti. İnsan sahip olduklarını korumayı öteledi, önemsizleştirdi. Daha fazlası için kendini terk etti.
Elde edemedikçe elindekileri de yitirdi, eksildi.