Ey insan! Düştüğün yeri, mağlup olduğun yönü ve kaybettiğin şeyi hatırla ve unutma! Emaneti yeniden hakkıyla üstlenebilmek için vahyin diriltici sesiyle ayağa kalkmalı, sarp yokuşa, uzun ve meşakkatli bir yolculuğa başlamalısın. Hakikati bulmak, hakka teslim olmak istiyorsan okumalısın. 'Bismillah' diyip önce kendini oku, kendinden kendine, iç alemine yolculuk yap. Sonra kainat kitabını oku ve senin kendinin de içinde bulunduğun varlık korosunun insicamını, ihtişamını tefekkür et... Bu zaaflarla dolu bir varlık olan insanın amaca ulaşabilme yoludur. Anlamanın anlamını bulmanın, gayesiz yaratılmadığını tefekkür etmenin ve Rabbinin inayetiyle hidayeti yakalamanın yolculuğudur...