Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Her varlık, başka bir şekilde okunmak için, sessizce haykırır. Bu haykırışlar karşısında sağır kalınmamalıdır. (SIMONE WEIL)
Sayfa 8 - YKY / Çev. Meryem Mine ÇilingiroğluKitabı okuyor
Kitaplık, e dergisi, varlık gibi bir yığın dergi, edebiyat üreten değil, edebiyat bilgisini bozan dergiler, ruh sağlığına aykırı. Bu da benim iddiam. Bu dergileri birkaç yıl okuyan bir insan asla iflah olmaz, asla edebiyatçı yazar olamaz!
Reklam
İnsan denilen şey ne kadar da zayıf ve kırılgan bir varlık!
Sayfa 42 - İthaki YayınlarıKitabı okuyor
“26 Ağustos 1922 sabah saat üçte hayvanlarla ordugâhtan Kocatepe gözetleme mevkiine yollandığımız zaman herkesin kalbinde kutsal bir he­yecan vardı, Kocatepe’de hafif sabah sisleri arasında düşmana, pek yakın bir akıbeti ifade eden azametli bir varlık görünüyordu. ”
Sayfa 478Kitabı okudu
Allahu Teâlâ'nın zâtı, akledilen, anlayışla bilinen, hissedilen ve kıyas ile tanınan bütün varlıklardan yücedir. Çünkü bütün bu sıfatta olan şeyler sonradan yaratılmış varlıklardır; yaratılan şeyleri tanımak ancak kendisi gibi bir varlık ile kıyas edilerek olur.
Rutinim,, her gün 2 sayfa tefsir
Allah insanı hem birey hem de toplum düzeyinde kendisini yenileyebilecek bir varlık olarak yaratmıştır. Yeter ki o, zihnini kendisine gösterilen deliller üzerinde düşünmeye, gönlünü de bunlardan çıkacak sonuçları kabullenmeye açık tutsun: gaflet bataklığında kaybolup gitmek üzereyken küçücük bir dikenin batmasını bile vesile edinip silkinebilsin, insan olma sorumluluğunun ve yuce yaratıcısı karşısındaki konumunun bilinci içinde kalbinde bir ürperti duyabilsin.
Reklam
Hiç Hep'in en güzel aynasıdır
"Kalkbinle dokunmadığını aklınla okuyamazsın." Eğer şefkat kalbin varlıkla yüzleşmesi ise tefekkür aklım varlıkla yüzleşmesidir.Tefekkür, akıl midesinin teşekkürüdür. Zira insan en eksikli varlıktır. O kadar ki varlık olarak hiçtir. Hiç ise Hep'in en güzel aynasıdır...
sevgi beraberinde itaati getirir…
Gündüzün güneşinin önünde özgürsün sen. Gecenin ayının ve yıldızlarının önünde özgürsün. Güneş, ay, yıldızlar olmadığında yine özgürsün. Dahası, bütünüyle varlık gözlerinden silindiğinde de özgürsün. Ama, sevdiğine kölesin, çünkü onu seversin. Bir de seveninin kölesisin, çünkü seni sever.
Bordo Siyah YayınlarıKitabı okudu
Varlık yokluk derdini aklından sil; Bırak öteleri de kendini bil. Doldur şarabı, geniş bir nefes al: Kaç nefes alacağın belli değil.
"Ey duygusal dengeler. Öyle çok düşledim ki seni uyanma zamanım geçti kuşkusuz. Ayakta uyuyorum, bedenim yaşamın ve aşkın tüm görünüşlerine açık, ve sen bugün benim için değer taşıyan tek varlık, senin alnına ve dudaklarına önüme çıkan ilk dudaklardan ve ilk alından daha zor dokunurdum herhalde."
Sayfa 33
Reklam
Romanı ve hikâyelerinin konularını yoksul halk kesimlerinden alan, gerçekleri sosyal-devrimci bir yaklaşımla ve korku yüklü fantastik bir hava içinde değerlendiren Hidâyet, bir yandan da yalnız adamın varlık nedenlerini araştırır. Eserlerinde en belirgin leitmotiflerin boşluk duygusu ve ölüm olduğunda, baktığım yabancı kaynaklar sözbirliği etmiş gibidirler.
Sayfa 11 - YKY Yayınları
Şiir insana neler yapabilir?
"Şiir insana çok şey yapar. İnsanın yeryüzünde var olma biçiminin, hallerinin tasvirine en doğru ışığı tutan edebî formdur. İnsanın varlık serüvenini, var olma mücadelesini en çıplak şekilde ortaya koyan ifade biçimidir. Şuur derecesini yükselttiği oranda insana bir şeyler katar ve bizi kelimelerle ifade edilemeyen hakikat noktasına getirip orada bırakır."
Descartes'ın üçgenden yola çıkıp üçgenin doğada olmamasından tanrının da fiziki olarak olmamasına delil kılması, ikinci olarak; nasıl dağ kavramını dere kavramından ayrı düşünmek mümkün değilse mükemmel varlık varsa Tanrı'nın mevcut olması gerekir demesi de fazla saflıktır.
İnsanların aşk ilişkileri vur- kaç ilişkilerdir. Birbirlerinin derinliklerindeki varlıklarına inmiyorlar çünkü diğerinin varlığına inmek korkutucudur, çünkü diğerinin varlık havuzu seni yansıtır.
(
Immanuel Kant
Immanuel Kant
'ın eleştirisi de makul:) Zihni objelerin varlığının bilgisine ulaşabilmenin hiçbir yolu yoktur ve onlar sadece apriori olarak bilinir. Kant'a göre insanın varlık şuuru sadece tecrübe birliğidir ve tecrübe dışında iddia edilen herhangi bir varlığın, imkansız olduğunu ifade etmek mümkün olmasa da, varlığının temellendirilemeyeceğini söylemek mümkündür.
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.