"Cehennem başkalarıdır," diyor Sartre. "Cehennem başkalarının olmamasıdır," diyor Graudy. "Cehennem benim," diyorum ben.
...
Cehennemim yoruyor beni.
Bir boşlukta eriyip gitmeyi özlüyorum artık.
O boşluğu hiç bir şey doldurmasın.
Ne aşk istiyorum, ne dostluk, ne para, ne şöhret.
Yalnız bile olmak istemiyorum.
Bir boşluğa akmayı özlüyorum yalnızca.
Aklımda hep o tuhaf cümle:
"Siz gidin, ben sonra gelirim."
...
Bir boşluğu özlüyorum.
Cehennem benim.
Kederim, her şeyi komik bulmaktan.
Hayat, devasa bir pırlanta, çok kıymetli ve çok ağır bir armağan.
Yaşamak, o heykeli küçük parçalara bölüp kırıntılarından yeni heykeller yapmakla uğraşmak.
Bunları bilmiyor değilim.
Ama bir tek şey söylemek istiyorum.
"Siz gidin, ben sonra gelirim."