Mert YİĞİT

Mert YİĞİT
@vonkarman
Snelman her yerde şu sözleri tekrarlıyordu: "Halkımızın büyük bir kısmının böyle ilkel, cahil ve eğitimsiz kalmasına hiçbir şey yapmadan seyirci kalmak ahlaksızlıktır ve suçtur. Eğitim görmüş ve aydınlanmış bir insanın buna kayıtsız kalmasının cinayetten farkı yoktur. Devlet denilen yapı, üst katları geniş pencereli, yüksek tavanlı, havadar ve aydınlık; alt ve bodrum katlarıysa, karanlık, rutubetli, küçük ve penceresiz bir sayı değildir. Halkın çoğunluğunun eğitimden yoksun bırakılması bir cinayettir. Devletin kendini yıkması, intihar etmesi demektir."
Sayfa 197·Kitabı okudu
Düşünce