"Temel ilke, Türk ulusunun onurlu ve şerefli bir ulus olarak
şamasıdır. Bu, ancak tam bağımsız olmakla saglanabilir. Ne denli Zen
gin ve gönençli olursa olsun, bağımsızlıktan yoksun bir ulus, uygar insanlik karşısında uşak durumunda kalmaktan kendini kurtaramaz
Yabancı bir devletin koruyuculuğunu istemek, insanlık nitelikle
rinden yoksunluğu, güçsüzlüğü ve beceriksizliği açığa vurmaktan bas
ka bir şey değildir. Gerçekten bu aşağılık duruma düşenlerin, isteyerek
başlarına yabancı bir yönetici getirmeleri hiç düşünülemez. Oysa,
Türk'ün onuru ve yetenekleri çok yüksek ve büyüktür. Böyle bir ulus
tutsak yaşamaktansa yok olsun daha iyidir.
Oyleyse, ya bağımsızlık, ya ölüm!"