Evet doğum düşmanlığı yapmak bana göre de Allah katında hesabı olacak bir iştir.Çünkü doğacak her can, mahşer günü sizin çokluğunuzla övüneceğim diyen peygambere daha da yaklaştırabilecekken bundan mahrum olmak abes kaçmaktadır. Ha o sorumluluğu alamazsın o ayrı. Ama insanları böylesi güzel birşeyden nehyetmek farklı bir boyut. Kişinin imanı ve hidayeti Allah'ın elindedir. Birçok peygamberin iman davetine red cevabı veren evlatları olmuştur tarihte...Amenna, ama bu Allah'ın iradesi dahilinde olan birsey. Biz anne ve babalara düşen tek şey çocuklarımızı Allah'ın istediği şekilde Allah'ın dini üzere yetiştirme yükümlülüğüdür. Çocuk dünyaya getirmenin tavsiye edildiği bir dinimiz var kaynakları açıp baktığımızda bu sonuca varırız. Ama günümüz kapital dünyası aileleri ifsat etme projelerinde insanları tek kalıba sokmaya çalışmakta ve bunu uzmanlar, makaleler aracılığıyla yaptığında ebeveynlik yapmak korkunç birseymiş gibi anlaşılmakta. Bu konuda kisilerin tüm özgüveni sarsılmış durumda. Benim üzüldüğüm nokta da bu. insanlar sorumluluk almaktan kaçınıp hayatın en haz veren zirvesini ferdi keyfiyetler olarak kabul etmektedirler. Çoğu anneden duyduğum şey şu, ben bu hayatın neresindeyim? Yani anneliği bir kölelikmiş, boşa gecen bir zamanmış, ve en zor dönem olan iki üç senelik geçici bu zamanı ömür boyu sürecekmiş gibi görmeleri. Anne dışarda calismak zorundaymış gibi, her gününü sadece kendi şahsına yatırım yapmakla geçirmek zorundaymış gibi bir algı oluşturulmakta. Bu da şuan dünyaya hakim olan kapitalist zihniyetten kaynaklanmaktadır. Oysaki müslüman için hayatın en haz veren zirvesi Allah'a kulluk olmalı.Ve annelik ayakları altına cennetler döşenmiş en kutsal meslektir. Umarım anlaşılabilmişimdir Tüm müslüman kardeslerime İzzetli bir Hayatı Gaye edinebilmeleri ve yâşayabilmeleri duasıyla... Yorumunuz için teşekkür ederim. Benim de nacizane fikrim bu yönde.