Kalbin şefkati sedir ağacının dalları gibidir; ağaç güçlü bir dalını kaybedince acı çeker fakat ölmez. Büyüyüp gelişsin, boşluğunu doldursun diye bütün canını diğer dallarına verir.
İnsanoğlunun dudaklarından dökülmüş ve dökülecek en güzel gözcüktür ''anne'' ve en güzel feryattır ''annem'' feryadı. Kalbin derinliklerinden yükselen, umut ve sevgi dolu, naif bir kelimedir. Her şeydir anne; kederdeki tesellimiz, dertteki umudumuz, acizliğimizdeki gücümüzdür. Sevgi, merhamet, anlayış ve bağışlayıcılık kaynağımızdır.