Dostoyevski bir delinin ruh halini anlattığı kitabını deli'nin şu sözleri ile bitiriyor “Ben-,diyor deli, senin söylemek isteyipte söyleyemediğin sözleri söyledim.Yapmak isteyipte, kendini tuttuğun şeyleri yaptım.Sen akıllı olduğun için yavaş yavaş kendini öldürürken, ben hayatı dolu-dolu yaşadım. Sence ben deliyim..! Ama bence de sen bir ölüsün..”