Dopamin bildiğiniz gibi mutluluk hormonudur. Uyuşturucu, alkol, sigara, sosyal medya vb. bağımlılık yapan şeyler dopamini %200-%300 artırır. Beyin bu aşırı dopamini engellemek için dopamini kullanmaya yarayan reseptörleri (uyarıcıları) azaltır. İnsanlar bu bağımlılık yapan şeyleri aşırı mutluluk verdiği için kullanmaya devam ettikçe beyin reseptörleri azaltmaya devam eder. Normal bir birey su içerken sohbet ederken vb. günlük işlerden reseptörleri fazla olduğu için az dopamin salgılansa bile mutlu olabilir. Ancak bağımlı bireyler günlük işlerden zevk alamazlar çünkü gündelik işler yaptığında salgılanan dopamin miktarı azdır ve dopamini kullanmaya yarayan reseptörleri az olduğu için günlük işler zevk vermez. Bunun sonucunda da bağımlı birey kısır döngüye girer, bağımlı olduğu şeyin kölesi olmaya başlar. Bağımlı olduğu şeyi kullandıkça reseptör azalır, reseptör azaldıkça bağımlısı olduğu şeyi kullanmaya devam eder. Artık tek mutluluk kaynağı bağımlı olduğu şeydir. Örnek verecek olursak alkol bağımlısı insanlar "Hayatım berbat, şu hayattaki tek tesellim alkol." diyebiliyorlar. Aslında hayatını mahveden, hayattan zevk almasını engelleyen alkolün ta kendisi. Kısacası HARAMDA MUTLULUK ARARSAK MUTLULUK BİZE HARAM OLUR.