Hayatımız verim ya da verimsizlik, zafer ya da kayıp mevsimleri hâlinde sürer... Her mevsim, gereksinimlerimizin değiştiğine tanık olur, yaşar, öğrenir ve uyum sağlarız. Başlamak her zaman vardır. Bitti dediğinde başlarsın, yorulduğunda başlarsın, dinlendiğinde başlarsın. Kalkmak, yeniden doğrulmak, yaprak dökmek, mevsim değiştirmek başarabilmek için gereklidir.
Hayatımızdaki pek çok sorumluluk için geçerli olduğu gibi filanca işi yapmayı da canımız istemeyecek, hem de hiç! Harekete geçmemiz için illa yapmamız gereken şeye motive olmamız gerekmiyor. Bir şeyi içimizden gelmese de yapabiliriz, yapmalıyız da. Ki kısa bir süre oturup düşünsek hayatımızdaki çoğu sorumluluğun motivasyon gerektirmeden yerine getirilmesi gerektiğini fark edebiliriz.