Süveyda Nemir

Süveyda Nemir
@yasarkemalim
Reklam
GAM BAĞIMIZ VAR (Baki Mesut Köprücü)
Puan vermedi
Popüler ve niteliksiz kitaplardan hoşlananlar, Gam Bağımız Var 'ı okumasın. Çünkü bu eserin bir derdi var. Size yeni bakış açıları sunuyor. 17 öyküden oluşuyor. Her bir öykü, dilinin edebiliği ve konularının çekiciliği ile ayrı bir lezzete sahip. Çok sıra dışı kahramanlar da gördüm içinde. Örneğin biri var ki acısını sırtında dolaştırıyor. Mesela Keva isimli bir kadın var ve bu kadın ölmek üzere olan bir dilin son konuşanı. Gazeteciler bu ihtiyar kadına yetişmek ve o ölmeden önce dilini kayıt altına almak için ellerinden geleni yapıyorlar. Mesela başka bir kahraman var. O da kendini mezara diri diri gömmüş, ölmüş ama yaşıyor aslında. Mezardan sesleniyor insanlara. Çok anlamlı ve okuyucuların da hayatına dokunan güzel meselelere değiniyor. Baki Mesut Köprücü'nün Oğuz Atay Öykü Ödüllerine layık görülen Şebaruz adlı öyküsüyle başlıyor kitap. Bu öykü de Konya'nın Mevlânâ Meydanı ve Bedesten Çarşısına götürdü beni. İranlılar, Japonlar, meczuplar, Şeb-i Arus Töreni... Öyküde entelektüel gençlerin kelle paça içmeleri, mahalle aralarında dolaşıp esnaf lokantalarında takılmaları, tam bir taşra entelektüeli imajı yaratmış. Hem evrimden bahseden, Ahmet Arif'i konuşan, varoluşsal meselelere değinen hem de kenar mahallelerde gezinen iki entelektüel genç, çok iyi verilmiş öyküde. Maskeci öyküsü çok eğlenceli ve anlamlıydı. Bitiş cümlesini hâlâ unutamıyorum. "Maskelerimiz çocuklarda etkisini göstermemektedir." Yazarın ölüme ve varoluşa dair yazdığı öyküler de çok düşündürücü. Mesela Cahit'e İtiraf isimli öyküsünde Cahit Sıtkı Tarancı 'ya anlatıyor ölüm korkusunu. Ama Cahit Sıtkı hiç konuşmuyor. Ölümden sonra ne olduğunu soruyor yazar. Cahit Sıtkı yine susuyor. Yazarın Milenyum Tanrıları adlı öyküsü Dali'nin sürrealist tablolarını hatırlattı bana. Bankanın önünde putlara
Edebiyat
Gam Bağımız VarBaki Mesut Köprücü · Aleni Kitap · 20244 okunma
Reklam