“Homeros, tanrılarla insanlar arasındaki çatışmalar keşke son bulsaydı derken yanılır; çünkü böyle söyleyerek aslında hiç farkında olmadan evreni ortadan kaldırmaktadır. Onun bu dileği gerçekleşmiş olsaydı, her şey yok olurdu.”
(Herakleitos’a göre “evren, karşıt olanların mücadelesinden doğan bir uyumdur.” )
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sonra trajik düşünebilmelidir, yani ölümlü olduğunu bile bile ölümsüzmüş gibi davranabilmeli ve tanrıların kendisine biçtiği kadere rağmen kendi aklını kullanıp kendi kendine de kararlar alabileceğini görmelidir;