Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Angela McRobbie

Angela McRobbiePostmodernizm ve Popüler Kültür yazarı
Yazar
9.0/10
2 Kişi
9
Okunma
0
Beğeni
1.357
Görüntülenme

Hakkında

(1951 doğumlu), bir İngiliz kültür teorisyeni, feminist ve Eserleri bir üçüncü kişi dönüşlü bakışın kavramlaştırmalarıyla popüler kültür, çağdaş medya pratikleri ve feminizm çalışma birleştirir yorumcusu. İletişim Profesörü olan Goldsmiths College, Londra Üniversitesi .MCROBBIE akademik araştırmalar neredeyse kırk yıl, çalışmalarından etkilenmiş yayılan Stuart Hall ve İngiliz sosyologlar kurulduğu günden Birmingham okul ve teorik gelenekleri geliştirilen Feminizm ve Marksizm . McRobbie genç kadın ve popüler kültür, cinsiyet ve cinsellik, İngiliz moda endüstrisi, sosyal ve kültürel teori, iş değişen dünya ve yeni yaratıcı ekonomi, feminizm ve neoliberalizm yükselişi pek çok kitap ve bilimsel makaleler yazmıştır. Onun en son kitabı, Feminizm Aftermath (2008, 2010 yılında yayımlanan Alman baskısı), üzerine çekiyor Foucault'kapasite konularında' genç kadına yöneliktir cinsiyet çeşitli teknolojileri deşifre. Halen Creative olun başlıklı bir kitaptamamlıyor? Yeni Kültür Endüstrileri bir Living yapma, tarafından 2014 yılında yayınlanacak Polity basın . McRobbie da Kültür Ekonomisi Dergisi, dahil olmak üzere birçok dergi, akademik yayın kurullarında görev almıştırTüketim Kültürü Dergisi , İletişim Şu ve Kültür Unbound. O da böyle bir yeri ve Zaman, Colon, Geleneksel Akdeniz Tarifler ve Üçüncü Kişi Popüler Anlayışları gibi çeşitli uluslararası akademik dergilerde, yorumlarınızı. O düzenli katkıdaBBC Radyo 4 Kadın Saati ve İzin Düşünme ve için yazmıştır openDemocracy ve Guardian 'ın Bedava olduğu Comment. O £ 5m AHRC bir katılımcı Berlin, Wigan, Dumfries ve Londra'da genç moda tasarımcıları için telif hakkı ve IP sorunlarını araştıran, Grant oluşturmaktır.
Unvan:
İngiliz kültür teorisyeni, feminist
Doğum:
1951

Okurlar

9 okur okudu.
1 okur okuyor.
18 okur okuyacak.
1 okur yarım bıraktı.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Her şey enformasyon ve iletişimin çok parlak, acımasız ışığına maruz kalıyor.
Yapısalcı eleştirinin çeşitli yönelimlerinin aksine postmodernizm, birbirleriyle düz ve çaprazlama ilişkiler kuran imgeleri ele alır; ve göstergebilimcinin sabit ve tek açılı görüşünün yerine, parçalanmış ve sık sık kesintiye uğrayan çoğul 'bakış' ın konması gerektiğini savunur.
Reklam
Evli kadınlar için çalışmaya geri dönmek sadece para amaçlı değildir; para da bir etken olmakla birlikte kadınları asıl çeken, işte kurulan sosyal ilişkiler, çalışma yeri kültürüne dahil olmak ve böylece evdeki tecritten kurtulmaktır.
McLennan'ın yakın zamanda belirttiği gibi, ''Dünya baskı, cehalet ve kötü beslenme yüzünden harabeye dönüşürken ... ayrıcalıklı entelektüeller tüm ciddiyetleriyle kendi aralarında şatafatlı sözcük oyunları oynuyorlar.''
Modernitede kadının yeri ile postmodern toplumda feminizm politikaları, son zamanlarda toplumsal kuram alanında karşı karşıya getirildi ve postmodernizm söz konusu olduğunda tarafsız kalmak ya da isteksizce de olsa moderniteyi savunmak genel bir tavır haline geldi. İşler neden böyle oldu? Modernitenin özgürlük, serbestleşme ve ortaya çıkmakta olan eşitlik söylemleri için uzam açtığı öne sürülmüştü; Aydınlanma Çağı da insanları batıl inançların, mistisizmin ve dinsel dogmaların baskısından kurtarmıştı. Ancak, kadınları Aydınlanma'nın ve modern toplumsal düşüncenin felsefi çatısına uydurmanın zorluğu epey beyin cimnastiği gerektiriyordu. Sonuç olarak feministler, ya 'büyük anlatılar'ın muhafaza edilmesini ya da 'pragmatik ve yanılabilirci' [ fallibilistic] postmodern bir feminist kuramı (Wolff, 1990) savundular. Bunların dışında kalan birkaçı ise kadınları bu çerçeveye uydurma çabasını terk edip moderniteye güle güle diyerek, postmodern toplumsal eleştirinin sonuçlarıyla yüzleşince neler olacağını keşfetmek istediler.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok