Mahmut Baran

Yazar 9,3/10 · 8 Oy · 1 kitap · 24 okunma ·  0 beğeni

Yazarın Bilgileri

Yazar İstatistikleri

0 okur beğendi.
8 puanlama · 1 alıntı
0 haber · 1.020 gösterim
24 okur kitaplarını okudu.
3 okur kitaplarını okumayı planlıyor.
0 okur kitaplarını şu anda okuyor.
0 okur kitaplarını yarım bıraktı.

Yazar ile İlgili Haberler

Henüz ilgili bir haber eklenmedi.

Mahmut Baran'ın Resimleri Resim Ekle

Henüz yazara ait resim eklenmedi.

Paylaş

ya da direk bağlantıyı paylaş

Mahmut Baran'ın Biyografisi

Sırf Êzîdî’dir, diye Êzîdîliğin merkezi olan Laleş’te sürülen, dağları Şengal’dan kopartılan dört yüz yılını sürgün yollarında geçiren, yara bere içinde bırakılan bir kabilenin üyesidir.

Müslümanların, yerine göre Hıristiyanların ve dahi Yahudilerin sınır tanımaz zulmüyle inleyen, eriyen, büzülen kendi ırkının ihanetiyle vurulan, satılan, yakılan; bu nedenle güvenmemeyi yaşamın temel ilkesi olarak addeden bir geleneğin, kaskatı bir geleneğin, köredici sadakat vurgunlarına maruz kalan bir ailenin zavallı bir çocuğudur Mahmut Baran… Dobralığı ve riyakârlığı, gözüpekliği ve korkaklığı, mertliği ve namertliği, inkârı ve müsamayı iç içe yakalayan bir Kürttür. Yani bir insandır. Kırkına varmış ama hala içindeki çocuğu ışığa tutmaya çalışan, insanların “deli mi ne?” diyebildiği huzursuz ve tuhaf bir adamdır.

"Ben politik bir tutsağım. İdeallerim, gelecek adına güzel hayallerim var. Bu uğurda 20. yılımı dolduruyorum cezaevinde. Hakikati oluşturan; eşitlik, adalet ve özgürlüktür. Hakikata seslenen ve hakikat adına seslenen ne varsa kabulümdür."

Cezaevinde daima bir boşluk hali var. Geniş, yaygan, derin, uzun, sert ve mutlak! Yazmak bu “hale” karşı isyanın bir biçimidir. Bu boşluğun sesi, rengi, dini, ısısı, kütle yok. Ve hiçliği bir yazgı olarak önüne koyuyor. Hiçbir şey olmamak;”yok hükmünde” yaşamak! İradesiz, duygusuz, sessiz, renksiz, dinsiz bir hayvan gibi! Yazmak, var olduğunun kanıtıdır. Yazmak, korumaktır toplumu korunmaktır toplumdan. Tarihe not düşmektir, “karınca kararınca”. Günün zorluklarına göğüs germek için üç asır, beş asır sonrasını tasavvur etmektir. Mazlumun öfkesini, acılının ahını, sevenin aşkını, ölenin ruhunu geleceğe taşırmaktır. Kendini yakıp etrafını aydınlatmaktır.
Ebedin Altınkaynak, Meleğin Mısraları'ı inceledi.
15 Tem 2016 · Kitabı okudu · 8 günde · Beğendi · 8/10 puan

Kitabın olay örgüsü örgütün şehir içi yapılanmasıyla başlıyor. Bu faaliyetler kapsamında yapılan bir akşam toplantısında kitabın asıl kahramanları Erdal ve Ruken tanışırlar. Erdal ve Ruken arasında zamanla duygusal bir birliktelik olur. Ancak Erdal uzun süre ''ya aşk ya da devrim'' ikileminde kalmıştır. Erdal ve Ruken bu karşılıklı duygularını zamanla şiirle dile getirmişler.
Erdal, Ruken'in ona yazdığı şiirleri pantolununda yaptığı zulada saklamıştır hep. Ruken'in yazdığı bu şiirleri kutsal bir muska gibi hep yanında taşıyacaktı. Erdal kendisini uğursuzluktan korusun diye adına '' Meleğin Mısraları'' diyecekti.

Daha sonra bir arkadaşının itirafları sonucu Erdal tutuklanıp cezaevine giriyor. İtirafçı olması için cezaevinde işkencelere maruz kalıyor. Bu işkenceler sırasında bile Ruken'in ona yazdığı şiirleri yanında taşımayı başarmıştır.