Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Muhammed Zahid el-Kevseri

Muhammed Zahid el-KevseriNüzul-i İsa (aleyhisselam) Meselesi yazarı
Yazar
Derleyen
Editör
9.1/10
25 Kişi
126
Okunma
68
Beğeni
4.562
Görüntülenme

Muhammed Zahid el-Kevseri Gönderileri

Muhammed Zahid el-Kevseri kitaplarını, Muhammed Zahid el-Kevseri sözleri ve alıntılarını, Muhammed Zahid el-Kevseri yazarlarını, Muhammed Zahid el-Kevseri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
[Beyâdîzâde] Ahmed Efendi, Kur’ân-ı Kerîm’de kelâmî kavram ve yöntemin bulunmadığını iddia edenlere de şu cevabı verir: “Fer’î hükümlere dair âyetler sayılı iken yaratıcının varlığını ve sıfatlarını, nubuvvetin mevcudiyetini konu edinip işleyen ve inkârcıları cevaplandıran âyetler sayılamayacak kadar çoktur. Rasûlullah ve ashâbının bu delillerle ilgilenmediğini düşünenlere şaşarım.”
Sayfa 246 - 15. İşârâtu’l-Merâm Min ‘İbârâti’l-İmâmKitabı okuyor
Çünkü evren kendi zatıyla değil, istediğini yapma kudretine sahip olan Allah Teâlâ,nın kudretiyle kaimdir...
Sayfa 110
Reklam
Ölümü hatırla, ilim aldığın âlim ve üstatlarına istiğfar et. Kur'ân-ı Kerîm tilavetine devam et. Kabirleri, şeyhleri ve mubarek mekânları ziyaret etmeyi çoğalt.
Sayfa 218 - Muvaffak el-Mekkî'den rivayetle Ebu Hanife'nin Ebu Yusuf'a vasiyetiKitabı okudu
"Binaeleyh, çocuklar, ben şuna iyice inanmışım ki; İlim, nafile ibadetten efdaldir.Nafile ibadetler,şahsınızı kurtarmak, Allahü teâlâ lûtfederse cennetteki makamınızın yükselmesi içindir.Fakat ilim müslüman kardeşlerinizi cehennemden, cehennemin başlangıcı olan dalaletten ve küfürden kurtarır.
Muhammed Zahid el-Kevseri
Muhammed Zahid el-Kevseri
Istihsân
... Fakat kıyas ve istihsânın her ikisi de hayırlıdır. Her ikisini de kabul edenlerin kastettikleri mânâ açısından hiçbiri geçersiz değildir. Aksine kıyası kabul edenlerin istihsân hakkındaki ihtilafları sadece lafzîsir.
Sayfa 44 - Imam Muhammed Zahid el-KevseriKitabı okudu
İbn Hâcer el-Askalanî
Bununla Muhibbuddîn İbn Şihne'nin (ö. 815/1412) İbn Hacer hakkında söylemiş olduğu şu sözün doğrusu ortaya çıkmış olmaktadır: "Şu kadar var ki, açık taassubundan dolayı müteahhir ve mütekaddim Hanefiler hakkında konuşmuş olduğu sözlerine itimad edilmez.
Reklam
Humeyni ve Dinlerarası diyalog
Farklı dilleri konuşanların iletişim, öğrenme ve anlaşma konusunda yaşadıkları zorlukları dile getirip, ortak bir dilin olması gerektiğini savunuyor. Esperanto dili, Osmanlı topraklarında ilk "Anakreon Stamadias" isimli Rum tarafından kullanılmaya başlandı. Beyoğlu'nda Esperanto Cemiyeti dahi kurdu. 1921-1924 yıllarında ise Esperanto dilinde gazete bile yayımladı. Zamenhof, sadece dillerin değil dinlerin de birleştirilmesi gerektiği gizli düşüncesini devamlı yaymaya çalışmıştır. İran'da Ayetullah Humeyni, Esperanto dilini öğrenmeye davet etmiş ve hatta Kur'ân-ı Kerîm'i Esperanto diline çevirip, yayımlatmıştır. Hitler "Kavgam " kitabında, Esperanto'nun dünyayı ele geçirmek için yapılan bir uluslararası Yahûdî komplosu olduğunu iddia etmiştir. Hitler'in faaliyetlerinden sonra Esperanto faaliyetleri sönme noktasına gelmiştir.
Sayfa 85 - 158. dipnotKitabı okudu
İlk dönem İslam tarihi kitaplarındaki rivayetlerin sıhhati
Târih sahibi İbn Cerîr et-Taberî'ye (ö. 310/923) gelince o; hadis, tefsir ve fıkıhta kadri yüce bir âlimdir. Lakin Târîh'inde rivâyet ettiklerine sıhhat garantisi vermemiştir. Hatta kendisi (1/5) şöyle demiştir: "Bu kitabımda okuyanların onaylamayacağı, işitenlerin çirkin bulacağı rivâyetler vardır. Çünkü okuyan, bu rivâyetlerin sıhhat yönünü ve hakîkatte mânâsını bilmez. Okuyucu, bu rivâyetlerin 'bizim tarafımızdan değil, onları bize rivâyet edenlerin bazısı tarafından nakledildiğini bilsin. Onlar bize nasıl anlattıysa biz de aynen naklettik." İbn Cerîr yine şöyle der: çünkü biz bu kitabımızda ihticâcı (delil çıkarmayı) hedeflemedik.”
Hristiyanlarda putperestlik
Hristiyanlığı ıslah (reform) için Luther (ö. 1546) taraftarlarının ayağa kalkması, Avrupa'nın kalkınma sebeplerindendir, Şu da var ki Luthercilere, diğer Hristiyan mezhepleri kadar putperestlik nufûz edemedi.
Modernizmin ve oryantalizmin başlangıcı
Haçlıların gerçekte ayakları kaymış, İslâm ve Müslümanlarda gördükleri yüce prensipler ve hayırlı gelişmelerden dolayı ayakları sarsılmış tir-tir titremişlerdi. Kendi memleketlerinde, dinlerinin ocağında korkuları daha da fazlalaştı. Bu şekilde saldırılardan bir netice çıkmayınca akıllarına 'yeni bir şey geldi: İslâm ve Müslümanlar aleyhine Avrupa'da yalan ve iftira olarak geniş bir yayın hareketine başlamak. Ancak gerçek şu ki Avrupa'nın bundan sonra birçok yönden yükselişi Haçlıların Doğulularla o kanlı savaşlarda temas kurmasından kaynaklanmıştır.
Reklam
Hz. Ali (radiyallahu anhu) şöyle buyurmuştur: “İnsanlar dünyalarını ıslah etmek için dinlerinin bir emrini terk etseler, Allah ancak kendilerine ondan daha zararlı bir şeyin kapısını açar.”
Sayfa 381 - 65. Din ve Devleti Birbirinden Ayırmanın HükmüKitabı okuyor
Mezhepsizlik, dinsizliğe götüren bir köprüdür.
Muhammed Zahid el-Kevseri
Muhammed Zahid el-Kevseri
209 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.