Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

André Morali-Daninos

André Morali-DaninosCinsel İlişkiler Tarihi yazarı
Yazar
7.0/10
10 Kişi
39
Okunma
4
Beğeni
1.429
Görüntülenme

André Morali-Daninos Gönderileri

André Morali-Daninos kitaplarını, André Morali-Daninos sözleri ve alıntılarını, André Morali-Daninos yazarlarını, André Morali-Daninos yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Özgürlük kendi kendine yeterli olmadığı zaman soyutlamadan başka bir şey değildir.
Sayfa 140 - İletişim
Uyum yoksa cinsel doyum olamaz. Doyum yoksa sevgi yakın akraba ilişkisi kalıntılarından kurtulamaz.
Sayfa 136 - İletişim
Reklam
Cinsel simgelerin ilki ve en eskisi sudur. Başlangıçtaki yaşam simgesi deniz Analık’ın (doğurmanın) önceden habercisidir. Bu yaşamın kökenidir.
Sayfa 131 - İletişim
Salt cinsel düzlemde, en sondaki başarıyla, sevgililere her zaman geçerli "siz siz olun" türünden ders verilir; güçlükler ve engeller her ne olursa olsun sonunda sevgi kazanacaktır yeter ki eşsiz insanların arasında olan geçerli bir sevgi olsun.
Sayfa 128 - İletişim
Ha ok.
"Onlar erdiler muradına biz çıkalım kerevetine" (Evlenirler ve çok çocukları olur).
Sayfa 126 - İletişim
Özet olarak, dinsel coşku ile cinsel deneyim arasında, eskisinden daha çok yakın ve olumlu bir ilişki olduğu söylenebilir. Oysa günümüzde din kendini genellikle cinselliğin karşıtı gibi göstermektedir.
Sayfa 103 - İletişim
Reklam
"Ruhlarımıza bu büyük isteği koyanlar tanrılar mıdır, yoksa biz kendi kendimize kendi öz isteklerimizden bir tanrı mı yaratıyoruz?"
Sayfa 93 - İletişim
İlginç
Keza, tohum ekme dönemlerine ilişkin cinsel eylem bazı Amerikan Yerlileri’nde de görülür (Muskaki). Almanya’da, Hollanda’da, o dönemden çok kısa bir süre öncesine dek uygulanan, çiftçilerin tarlalarda evlendikleri ve yattıkları bilinir. Belirli ve alışılmış cinsel birleşmede böylece kadın ve toprak aynı zamanda döllenmiş olur; her iki durumda da zaten sorumlu olan Tanrıdır -eşlerden biri olan erkek zincirin küçük bir halkasından başka bir şey değildir.
Sayfa 93 - İletişim
İşte bu nedenle, iki büyük uçurum arasında kısa bir yolculuktan başka bir şey olmayan bir yaşamın başlangıcında insanoğlu, yaşam veren, sevecen, besleyen, insanın şu hiçlik iç sıkıntısından kaçmasını sağlayan bir anne kaynaşmasının gereğini derinden hisseder.
Sayfa 91 - İletişim
Anneyle birey hiçlikten sıyrılır ve yaşama kabul edilir. Ölmemek için sihirli reçete istenecek kişiler de onlardır; ama annenin de ölüme karşı bir şey yapamadığını, çünkü annenin de ölümü çağırdığını, çünkü ölümün ana bağrına kaçınılmaz bir geri dönüş olduğunu öğrenince insanın düştüğü iç sıkıntısı çok büyük olur.
Sayfa 91 - İletişim
Reklam
"Adlarıyla kafamızı karıştıran yegane anılmaya değer olan kişiler Anneleredir."
Sayfa 91 - İletişim
Evreni kim yarattı? Yaratılışın kökeni bir erkek miydi yoksa bir dişi mi? Yeryüzünde ilk kim vardı, bir erkek mi yoksa bir dişi mi?
Sayfa 83 - İletişim
Kürkler içindeki bir kadının sımsıkı bağlanmış bir erkeği kırbaçladığını anlatan öykülerinden birinde Sacher Masoch ayrıntılarıyla mazohizmin düzeneğini dile getirir: "Mutluluğumu taşımam ve tatmam için canımı acıt."
Sayfa 73 - İletişim
1870’den sonra mazohizmin betimlenmesi şövalye Leopold de Sacher Masoch’un, daha önce sözü edilen sadizm sırasında uygulamasıyla gerçekleşir.
Sayfa 73 - İletişim
Söz gelişi Mayerling faciası ne bir siyasal felakettir ne de bir aşk dramıdır; bu olay sadizme bağlı aşırı cinselliğin yol açtığı bir faciadır. Arşidük ya metresini öldürürerek kendini öldürecek gücü bulmuştur ya da büyük bir sadistlikle bu. mutsuzluğun sorumlusu olan cinsiyetin temsilcisini ölüme sürüklemek istemiştir.
Sayfa 72 - İletişim
152 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.