- "(...)Düşman ile işbirliği yapan hainler sevilmez, hattâ onlardan nefret edilir ve mutlaka cezalandırılır. Lâkin dışımızda malûm düşman olan "ŞEYTAN" ile işbirliği yapan, vücut sarayımızda besleyip büyüttüğümüz "NEFSİMİZ"den, gayet memnun olmamıza ne demeli? O nefsimiz ki; boş tesellilerle bizlere "KURTULMUŞLUK HİSSİ" verir. "Kurtulmuşluk hissi" KİBİRDİR! Kibir ise; küfrün ikizkardeşidir. KİBİRLİ kişi nefsini besler. Kibirli kişi, şeytan ile savaşmak bir yana; onunla müttefiktir!.."
Sayfa 12 - 13, Akademya Yayınları