Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Aynur Uraler

9.2/10
10 Kişi
55
Okunma
7
Beğeni
1.839
Görüntülenme

Aynur Uraler Gönderileri

Aynur Uraler kitaplarını, Aynur Uraler sözleri ve alıntılarını, Aynur Uraler yazarlarını, Aynur Uraler yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Yahudi veya hıristiyan olanlar hariç, hiç kimse cennete giremeyecek” dediler
Ehl-i kitabın herbirinin nefislerini tezkiye etmeleri onları şu noktaya getirmişti. Yahudiler"Cennete Yahûdîler'den başkası giremez", Hristiyanlar ise "Hristiyanlar'dan başkası giremez" diyorlardı. 66 Kur'ân-ı Kerîm, bu iddiada olanların delillerinin bulunmadığını haber vermektedir. "(Ehl-i kitab)
Sayfa 282Kitabı okudu
Yahudilikte günah keçisi deyimi
Yahûdiler'e göre günahları sildirmenin yollarından biri Tanrı'ya yapılan takdime/sunudur. Tevrat'ta günahları bağışlatmak için kesilecek hayvanlardan söz edilir. 657 Bu kurban çeşidi; fertlerin ya da topluluğun günahlarını hayvanlara aktarma gibi bir keffåret månası taşımaktadır. 658
Sayfa 279Kitabı okudu
Reklam
Tevrat'ın israiloğullarını lanetlemesi
Diğer yandan Tevrat'ta Tanrı'ya itaatsizliğin sonucunun lanetlenme olduğu belirtilir. Zira Tanrı ile İsrailoğullarının yaptığı ahitte iki tarafın karşılıklı uyması gereken kurallar sıralanmış. Yahudiler, Tanrı'ya itaatsizlik ederlerse, Tevrat'ın emirlerine uymazlarsa, helak olmak ve kutsal toprakları kaybetmek cezaları de karşı
Sayfa 277Kitabı okudu
Yahudiler; "Yahudi olmayan insanlara nasıl görüyor?
Bir başka örnekte ise bazı ırkların isimleri verildikten sonra Yahudiler'in onları hayvan tabiatında gördükleri, insan olma seviyesinde saymadıkları söylenir. a.g.e. s. 56-57. Bir Yahudi din kitabında şöyle ifadeler bulunmaktadır: "Yahudi olmayan tüm insanlar içlerinde mutlak anlamda hiçbir şey bulunmayan şeytani yaratıklardır. Hatta Yahudi olmayan birine ait embriyo, nitelik bakımından Yahûdi'ye ait olandan tamamen farklıdır. Yahûdi olmayan birinin varlığı 'gereksiz' görülürken tüm yaratıklar sadece ve sadece Yahudiler için var edilmişlerdir a.g.e. s. 59.
Sayfa 276Kitabı okudu
Yahudilerin biz Allah'ın sevgilileriyiz demeleri
Yahudilerin Hz. Peygamber'e sordukları soruların bir kasmı, kendilerinin diğer insanlardan üstün oldukları anlayışları ile alakalıdır. Seçkin bir millet olduklarını ispatlamak istediklerini gösteren sorular sormuşlardır. Hz. Peygamber, onları Müslüman olmaya davet edince kabul etmemişler, azaptan da korkmadıklarını belirtmişler ve sebebini de
Sayfa 274Kitabı okudu
Cennette yenilip içilen şeyler vücuttan nasıl çıkar?
Zeyd b. Erkam şöyle rivayet etmiştir: "Bir Yahüdi, Hz. Peygam- ber'e geldi. 'Ey Ebu'l-Kasım, sen Cennetliklerin orada yiyip içtikle rini söylüyorsun değil mi' dedi. Bu şahıs kendi arkadaşlarına (Hz Peygamber) bunu kabul ederse çekişirim' demişti. Hz. Peygamber, 'Evet, Allah'a yemin olsun, onlardan herbirine yemek, içmek, şehvet ve cima konularında yüz erkeğin kuvveti verilir' buyurdu. Yahûdi, 'yiyen-içen kimsenin tuvalete gitme ihtiyacı olur' dedi. Resûlullah (s.a.), 'o ihtiyaç, ciltlerinden çıkan misk kokusu gibi koku ile gider. Karın da inmiş olur' buyurdu.
Sayfa 232Kitabı okudu
Reklam
Kız çocuğun erkek çocuğunun cinsiyeti nasıl bilinir
Yahudi hz peygamber_e soru sormaya devam etti. 'Ben, Sana bir peygamberin veya bir-iki kişinin dışında yeryüzünde hiçkimsenin bilemeyeceği bir şeyi sormak için geldim.' Resûlullah (s.a.) 'Söylediğim takdirde sana faydası olacak mı' buyurdu. 'Ku- laklarımla dinlerim' dedi. Yahudi 'Sana çocuğun (cinsiyetinin nasıl oluştuğunu) sormak için geldim' dedi. Resûlullah (s.a.) 'Erkeğin suyu/menisi beyazdır. Kadının suyu/menisi ise sarıdır. İkisi bir- leşir ve erkeğin menisi kadının menisine üstün gelirse Allah'ın izniyle çocuk erkek olur. Kadının menisi erkeğin menisine üstün gelirse Allah'ın izniyle çocuk kız olur' buyurdu. Yahüdi 'Gerçek- ten doğru söyledin. Sen peygambersin' dedi ve gitti. Resûlullah (s.a.) 'Bu adam bana soracağını sordu. Ben bunlardan birşey bil- miyordum. Allah onları bana bildirdi' buyurdu. "540
Sayfa 222Kitabı okudu
Kıyametin İlk alameti nedir?
Enes b. Malik şöyle rivayet etmiştir: "Resûlullah (s.a.), Medine'ye ilk geldiğinde, Abdullah b. Selam ona (s.a.) gelerek Sana, cevabını ancak bir peygamberin bilebileceği üç şey sora- cağım. Kıyametin ilk alâmeti nedir? Cennettekilerin ilk yiyeceği yemek nedir? Çocuk nasıl babasına veya annesine çeker (benzer)?" dedi. Resûlullah (s.a.) 'Cebrail, az önce onları bana haber verdi' bu- yurunca Abdullah b. Selâm 'O, melekler içinde Yahûdîler'in düş- man olduğudur' dedi. Resûlullah (s.a.) şöyle buyurdu: 'Kıyametin ilk alåmeti; onları doğudan batıya süren (doğudan çıkıp batıya ya- yılan) bir ateşin çıkmasıdır. Cennettekilerin yiyeceği ilk yemek, ba- lık ciğerinin kenar kısmı (ciğerdeki çıkıntılı kısım) olacaktır. Ço- cuğa gelince, erkeğin menisi kadınınkine baskın olursa çocuk ba- baya çeker. Kadının menisi baskın olursa çocuk anneye çeker.' Ab- dullah b. Selâm, Müslüman oldu ve 'Eşhedü en lå ilahe illallah ve eshedü enneke Resûlullah' dedi.
Sayfa 182Kitabı okudu
Yahudiler hazreti ibrahim'i hangi gerekçeyle Yahudi olarak görmektedir
Yahûdiler'in Hz. İbrahim konusundaki ısrarının asıl sebe- bi; Hz. İbrahim'i, ilk İbrâni atası ve İsrail seçilmişliğinin başlan- gıcı olarak kabul etmeleridir. Tevrat'ta ilk defa peygamber olarak isimlendirilen kişi de Hz. İbrahim'dir. 342 Yahudiler'in Hz. İbrahimi sahiplenmelerinde şu inanışlarının da etkisi olabilir: "Çok azılıgünahkar küçük bir grup dışındaki İsrailliler cehennemden kur- tulacak, cennete gireceklerdir. Hz. İbrahim, cehennemin girişinde duracak ve sünnetli olan zürriyetini ateşten kurtaracaktır. "343
Sayfa 139Kitabı okudu
Hz İbrahim (alym) hangi dine mensuptu
Hz. Peygamber'in Yahûdîler'e dinini tanıtırken İbrahim'ın dini üzerinde olduğunu söylemesi, İslam'ın Allah'ın gönderdiği diğer dinler gibi hak din olduğunu bildirmek için olmalıdır. İslâmiyet ile Hz. İbrahim'in dini arasındaki ilgi şu âyetlerde bildirilmiştir: "İb- rahim, ne Yahûdî, ne de Hristiyan idi; fakat o,
Sayfa 138Kitabı okudu
Reklam
Kur'an-ı kerim'deki harfleri rakam vermek
Kur'an-ı Kerim'deki harflere rakam vermek Ebced, harflere verilmiş sayılarla hesap yapmaktır. Mesela elif harfi bir, lam harfi otuz değerindedir. Ebced hesabı; o dönemde astronomi, astroloji dışında sihir, kehänet işlerinde de kullanılır dr. Medine Yahûdileri; ebced hesabında mahirdiler, özellikle Mesih'in gelmesiyle ilgili
Sayfa 118Kitabı okudu
Ey Muhammed Allah sana kitap indirdi mi
BEŞİNCİ SORU Ey Muhammed! Allah sana kitab indirdi mi? Soru Metni Abdullah b. Abbas şöyle rivayet etmiştir: "Yahûdiler 'Ey Mu- hammed! Allah sana kitab indirdi mi?' diye sordular. Hz. Peygam- ber 'Evet' buyurdu. Onlar 'Vallahi, Allah gökyüzünden hiçbir kitab indirmedi' dediler. Bu (konuşma) üzerine
Sayfa 106Kitabı okudu
قَالَ الشَّافِعِيُّ: «وَبَلَغَنَا أَنَّهُ كَانَ يُقَالُ: إِنَّ الدُّعَاءَ يُسْتَجَابُ فِي خَمْسِ لَيَالٍ، فِي لَيْلَةِ الْجُمُعَةِ، وَلَيْلَةِ الْأَضْحَى، وَلَيْلَةِ الْفِطْرِ، وَأَوَّلِ لَيْلَةٍ مِنْ رَجَبٍ، وَلَيْلَةِ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ»،Şafii şöyle dedi: "Beş gecede dualar kabul edilir dendiğini duyduk: Cuma gecesi, Kurban gecesi, Ramazan gecesi ve Recep gecesinin ilk gecesi. ve Şaban ayının ortasındaki gece.”
Allah'ın bize şah damarından daha yakın olması
SORU: BİZİMLE GÖK ARASINDA 500 YILLIK MESAFE BULUNDUĞUNU VE ÜSTELİK HER ZAMANIN KALINLIĞINDA DA ÖYLE OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİN HALDE RABBİMİZ DUAMIZI NASIL DUYAR? Bu soruyu soran Yahudi din adamı olması muhtemeldir. Abdullah b. Abbas şöyle rivayet etmiştir: "Medineli bir Yahûdi, Hz. Peygamber'e 'Ey Muhammed! Bizimle gök arasında beş
Tanrı tasavvurularının geçirdiği evreler:
Tanrı tasavurlarının geçirdiği evreler şöyle özetlenmiştir: "Eski İsrail dininin ilk evresinde çok tanrılı bir inanç hakim olmuş (politeist dönem), daha sonra bu inanç yerini sırasıyla başka tanrıların varlığını da onaylayan, ama bu tanrıların üzerinde ve sadece İsrail'in tapmakla yükümlü olduğu bir nevi milli tanrı inancına (monolatrist
63 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.