Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Barbaros Bostan

Barbaros BostanDijital Oyunlar ve İnteraktif Anlatı yazarı
Yazar
Çevirmen
7.0/10
1 Kişi
7
Okunma
4
Beğeni
1.740
Görüntülenme

Hakkında

Okurlar

4 okur beğendi.
7 okur okudu.
15 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Hikâyenin başkahramanı için genelde iki durum söz konusudur: kendini sıradan bir olayın içinde bulan sıradışı bir karakter veya kendini sıradışı bir olayın içinde bulan sıradan bir karakter.
Sayfa 181 - The KitapKitabı okudu
Reklam
Yalnız
… Örneğin, 23 yetişkin kişilik tipinden biri olan Yalnız, kimseyle güçlü bir bağ kurmaz. Bu kişilik tipi genelde duygudan yoksun olmakla veya kendi içine kapanmayla karıştırılsa da aynı şey değildir. Yalnız, kendi içinde yalnızlıktan memnundur. Nadiren herhangi bir duygusunu veya öfkesini belli eder. Trajedi karşısında tepkisiz kalmayı başarır. Önemli yaşam olaylarına tepki göstermekte yetersiz kalır, kendini kolay kolay açmaz. Kendine karşı çoğu zaman acımasızdır, yalnız kalmasını sağlayacak hobileri ve meslekleri tercih eder. İkili ilişkilerde soğuk ve kayıtsızdır, başkalarının desteğine muhtaç değildir. Sosyal gülümsemeler veya selamlamalar bile bu karakterlere göre değildir. Sosyal ipuçlarını algılamakta zorlanırlar, bağ kurmak konusunda yetersizlerdir. Fakat yakın arkadaşları varsa bunlar Yalnız için bir erkek veya kız kardeş gibidir.
Sayfa 173 - The KitapKitabı okudu
Rol bir karakterin özelliklerinin ve yaptığı işin birleşimidir, farklı roller bireylerin farklı özelliklerini açığa çıkartır.
Sayfa 156 - The KitapKitabı okudu
Makro Hikâye
Uncharted 2: Among Thieves'in oyun direktörü Bruce Straley oyunun geliştirme sürecinde hikâyeden sorumlu kreatif direktör ile en başından beri birlikte çalıştıklarını söyleyerek, oynanış ve hikâyenin paralel olarak ilerlediğinden emin olduklarını dile getirir (Wyman, 2012). Önce, oyunun "makro hikâyesi" veya ana hikâyesi yaratılmış ve oyunun tamamına ilişkin anlatı ritimleri belirlenmiştir. Bu ritimler ana karakter Drake'in nereleri ziyaret edeceği, kimlerle iletişime geçeceği, ne yapmaya çalışacağı, düşmanları ve müttefikleri ile ilişkilerinin nasıl olacağıdır. Straley bu aşamadan sonra esas görevinin makro hikâyenin anlatı ritimlerini uygun oyun mekanikleri ile eşleştirmek olduğunu dile getirir. Ortaya çıkan bu makro hikâye oyunu geliştiren herkes için bir kutsal kitap niteliğindedir ve prodüksiyon için esastır. Her bir seviye anlatının ve oynanışın gereksinimleri göz önünde bulundurularak tasarlanır...
Sayfa 130 - The KitapKitabı okudu
Weiland'a (2016) göre Karakter Arkı aslında karakterlerin inandığı yalan ile ilgilidir. Karakterin hayatı korkunç olabilir veya hayatında her şey yolunda gidebilir ama buzdağının görünmeyen kısmında bir yalan vardır. Karakterin içinde bir şey eksiktir. Kendisini veya dünyasını ya da muhtemelen ikisini birden ilgilendiren bir konuda inandığı bir yanlış vardır...
Sayfa 167 - The KitapKitabı okudu
Oyun Geliştirme
Eğitim Kitapları: ●
Dijital Oyun Endüstrisi Terminoloji
Dijital Oyun Endüstrisi Terminoloji
Dijital Oyun Rehberi
Dijital Oyun Rehberi
: Oyun Tasarımı, Türler ve Oyuncu ● 📕 Computer Graphics: Principles and Practice, Kolektif, Addison-Wesley Professional ● 📕 Game Engine Architecture, Jason Gregory, CRC Press ●
Uygulamalarla Unity 3D ile Oyun Geliştirme
Uygulamalarla Unity 3D ile Oyun Geliştirme
Unity in Action
Unity in Action
Eğitim Videoları: ● ▶️ Games, Crash Course (Youtube),
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Henüz kayıt yok