Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Cemile Kadivar

Cemile KadivarZen Kadın yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
8
Okunma
0
Beğeni
790
Görüntülenme

Hakkında

1963 yılında İran’ın güneyinde Şiraz, şehrinin Fasa kasabasında dünyaya geldi. İlk eğitimini burada aldıktan sonra on altı yaşında iken Tahran’a taşındı. 1988 yılında Siyasal Bilimler Üniversitesi Hukuk Fakültesinden mezun oldu. 1992 yılında, uluslararası ilişkiler alanında yüksek lisansını, 1999 yılında siyasal bilimler bölümünde ise doktorasını tamamladı. Londra Westminster Üniversitesinde bitirdiği (2014), sosyal medya konusundaki yüksek lisansı ise en iyi çalışma ödülüne hak kazandı. İlk kariyer hayatına Ittılaat ve Keyhân gazetelerinin yurt dışı temsilciliklerinde çalışarak başladı. 1999 yılında Tahran Belediye Konseyi’nde yer aldı. Bir yıl sonra, altıncı dönem milletvekili genel seçimlerinde bir kadın vekil olarak meclise girdi. Cumhurbaşkanı Hatemi döneminde basın yayın danışmanlığı yaptı. Onuncu milletvekili genel seçimlerinde ise muhalif lider Mehdi Kerrubi’nin tarafında yer alarak kendisine müşavirlik yaptı. İran eski kültür bakanı (Hatemi yönetimi) Ayetullah Muhacirani ile evli olan Kadivar’ın; Muhammed Muhsin, Zehra, Emir Ali ve Sahba adlı dört çocuğu var. Meşhur İranlı Müslüman aydın Muhsin Kadivar’ın de kız kardeşidir. İranlı bir politikacı ve eski bir parlamento üyesi olan Kadivar, çeşitli gerekçelerle uluslararası ilişkiler çerçevesinde pek çok ülkeyle temaslarda bulunup konferans ve sempozyum etkinliklerine katıldı. Bu özelliklerinin yanı sıra hem öğretim üyeliği hem de yazarlık yaptı. Müslüman kadınların yaşadıkları sorunlarla yakından ilgilendi. Arap bölgesi ve hareketleri konusunda yazdığı eserlerle yurt dışında da ilgi gördü. Son beş yıldır ise İngiltere’de yaşamını sürdüren Cemile Kadivar’ın basılmış dokuz kitabı ve pek çok makale ve söyleşisi mevcuttur. Belli başlı eserleri şunlardır: −− Tevehhom-i Tovte’e (Komplo Teorisi, 2000), −− Komisyon-i Asli-yi Neved (90 Asli Komite, 3 cilt, 2004 yılında basılan bu kitap, 1980 ile 2000 arasında meclis komisyonunun çalışmalarını konu edinmiştir.) −− Tahavvul-i Gofteman-i Siyasi-yi Şia der İran (İran’da Şia’nın Siyasi Söyleminin Değişim Seyri, 2000), −− Rûyarû-yi İnkılâb-i İslâmi-yi İran ve Amerika,( İran İslam Devrimi ile Amerika’nın Karşı Karşıya Gelmesi, 1999), −−Mısr ez Zâviye-yi Diger (Başka bir Zaviyeden Mısır, 1995), Poşt-i Perde-yi Sulh (Barışın Arka Yüzü, 1995), −− İntifâdâ: Hamâse-yi Mukâvemet-i Filistin (İntifada: Filistin Direnişinin Destanı, 1993), −− Rûyâhâ-yi Zenâne der Donyâ-yi Merdâne (Kadınların Erkek Egemen Dünyadaki Rüyaları, 2005) −− Zen (Kadın, 1997) Bu kitaplardan Zen ile Mısr ez Zâviye-yi Diger Arapça’ya, Tevehhom-i Tovte’e ise Almanca’ya tercüme edilmiştir.
Unvan:
İranlı yazar
Doğum:
Şiraz, İran, 1963

Okurlar

8 okur okudu.
7 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
"Hakikat kişilerle tanınmaz. Ancak hakkı bil ki, ona uyanları tanıyabilesin. "
Günümüz toplumunda kadın erkek eşitliğinin gerçek hayattan ziyade daha çok hukuki açıdan olduğunu görüyoruz.
Reklam
"Kadın karşıtı kültür Israiliyata dayanmaktadır."
Kadınları " ikinci cins " olarak algılayanların kökeni
Bunlar Aristo 'nun şu düşüncesine saplanıp kalan kişilerdir; "Tabiat erkeği yaratmaktan aciz kaldığında kadını yaratır . Kadınlar ve köleler tabiatları gereği mahkûm ve esirdirler . Dolayısıyla hiçbir şekilde kamusal alandaki işlere uygun değildirler."
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Henüz kayıt yok