Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Dana Arnold

Dana ArnoldSanat Hakkında Kısa Bir Kitap yazarı
Yazar
8.5/10
11 Kişi
31
Okunma
1
Beğeni
617
Görüntülenme

Dana Arnold Sözleri ve Alıntıları

Dana Arnold sözleri ve alıntılarını, Dana Arnold kitap alıntılarını, Dana Arnold en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir pazar günü öğleden sonra sanat galerisinde gezinmek oldukça kişisel ve estetik yönden memnuniyet verici olabilir.
Sanatçı, sıklıkla ruhunu yansıtacak uyarıcı malzemeleri açığa çıkarır.
Reklam
Diktatörlükvari yönetim
Totaliter bir toplum için tutkuyla ve hayal gücüyle bir şey yaratmak imkansızdır.
Sayfa 159Kitabı okudu
Sanat sizin gördüğünüz değil, başkalarının görmesini sağladığınız şeydir.
Galeri ve müzelerin dış mimari yapısını ne kadar yenilikçi bulursak bulalım, iç mekanlar birkaç sürpriz sunar. Sade duvarlar, düzenli oranlar ve tepeden aydınlatma bazen "beyaz küp" olarak ifade edilen beklentilerimizi tamamen karşılar. Fakat bu mekanlar aslında sanatı orijinal kültürel yapısından, zamansal bağlamından koparır ve bu, ona bakışımızı etkiler.
Aslında, Degas'nın şu yorumu beni kışkırtmış olmasa da bu meseleyi düşünmeye yöneltti: "Bir kadının [Mary Cassat] bu kadar iyi çizdiğini kabul etmiyorum."
Sayfa 174Kitabı okudu
Reklam
-her türlü tarihsel araştırmanın bir başlangıç noktası,birincil malzemesi vardır,sanat tarihininki de görsel olandır.
Hegel'in üç döneminin her birinde,sanatın önce kusursuzluğa erişip sonrada bozulduğu bir başlangıç,bir orta ve bir son vardır.Yunan-Roma dönemi sanatı örneğinde,kusursuzluk Arkaik dönem olarak da anılan en başlarda-sözgelimi Parthenon frizindeki figürlerin dinginlik ve sükunetinde-görülebilirken,insan figürünün çok daha duygusal bir hareketlilik içinde gösterildiği Helenistik dönemin yozluğuyla birlikte bozulma ortaya çıkmıştır.
Ama tam da bu tanımlar gereği beğeni hem kültürel olarak hem de toplumsal olarak belirlenmiş bir şeydir,o yüzden de nelerin estetik olarak "iyi"ve toplumsal olarak "kabul edilebilir" sayıldığı kültürden kültüre veya toplumdan topluma değişir.Beğenimizin kültürel olarak belirlenmiş olması sürekli göz önünde tutmak zorunda olduğumuz bir şeydir...
“Ama sanat bir yanılsamadır - tuval üzerindeki boya, oyulmuş mermer veya kağıt üzerindeki mürekkeptir -, bakan kişinin ona getirdikleridir onu bir şeyleri ‘temsil’ eder hale getiren.”
Reklam
Nesne koleksiyonu yapmak Antik Yunanistan'da başlamıştır.Kabaca ilham perileri denebilecek "Müz'lerin Evi" anlamına gelen Mouseion,sanat ve bilim dallarının kişileştirilmiş halleri olan bu dokuz tanrıça onuruna yapılmış nesneleri içinde barındıran bir binaydı,müze adı da bu dini ibadetten gelir.
Hristiyan ikonografisi en başlardan beri bir tür simgesel kod işlevi de görmüştür; bu koda göre mesela güvercin Kutsal Ruh'u temsil ederken,Meleğin Müjdesinin temsil edildiği sahnelerde içinde zambaklar bulunan bir vazo Meryem'in saflığına işaret eder.Azizlerin de onları tanımamıza yardım eden belli özellikleri vardır.
Sayfa 118Kitabı okudu
Burada nesnelerin kendisi pahasına teoriye kendini kölece adama çağrısı filan yapmıyorum;bunu yapmak sanatı kronolojik sıraya yerleştirmek kadar anlamsızdır.Birinci Bölümde söylediğim gibi,birincil önemdeki veri sanat eseridir,sanat tarihinin özünü de bu veri ile araştırma yöntemimiz arasındaki etkileşim oluşturur.
Vasari'nin ilk ölçütü Disegno'dur - iyi resim tekniği ya da desen sanatı.Vasari burada sanatçının kopyalamaya,yeniden üretmeye çalıştığı nesnenin,zihnine Tanrı tarafından yerleştirilen İdea'sına sahip olduğu şeklindeki Yeni-Platoncu fikre başvurmaktadır.
Winckelmann sanat nesnesinin özerk bir statü kazanmasında da etkili oldu.Sanatçıyı değil de eseri vurgulaması sanat tarihi hakkında yeni bir düşünme tarzı açılmasına yardımcı olmuş olabilir.
22 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.