E. E. Evans-Pritchard

E. E. Evans-Pritchardİlkellerde Din yazarı
Yazar
8.5/10
12 Kişi
43
Okunma
2
Beğeni
1.430
Görüntülenme

Hakkında

Edward Evan Evans-Pritchard (E. E. Evans-Pritchard) (d. 21 Eylül 1902 – ö. 11 Eylül 1973, Oxford). İngiliz antropolog. İngiltere'de sosyal antropolojinin gelişimi açısından önemli bir isim olan Evans-Pritchard, birçok ünlü üniversitede sosyal antropoloji profesörlüğü yapmıştır. Sudan’daki Azandi topluluğa dair yaptığı araştırmayla ünlenmiştir. Özellikle bu toplumun tıbbî gelenek, anlayış ve uygulamalarına dair yaptığı araştırmalar ve tespitler onu tıbbî antropoloji dalında da önemli bir isim kılmıştır. Azandi hakkındaki çalışmasını yayımladığı monograf hâlâ dalında ünlü bir eser olarak kabul edilir. Daha sonra yaptığı çalışmalarda klasikleşmiştir. Evans-Pritchard, Oxford Üniversitesi’nde tarih okuduktan sonra, 1927’de Londra Üniversitesi’nde doktorasını tamamlamıştır. 1926’dan 1930’a kadar Sudan’da bulunan Azandi topluluğunu, 1930’dan 1935’e kadar da yine Sudan’da bulunan Nuer topluluğunu incelemiştir. Ayrıca kısa süreliğine farklı Doğu Afrika topluluklarını da incelediği olmuştur; Luo gibi. 1944’de Roma Katolik Kilisesi’ne katılan Evans-Pritchard, ileriki yıllarında Cambridge Üniversitesi ve Oxford Üniversitesi'nde ders vermiştir. 1970 yılında emekli olmuş, bir yıl sonra şövalyelik payesiyle ödüllendirilmiştir.
Tam adı:
Edward Evan Evans-Pritchard
Unvan:
İngiliz Antropolog
Doğum:
Crowborough, Birleşik Krallık, 21 Eylül 1902
Ölüm:
Oxford, Birleşik Krallık, 11 Eylül 1973

Okurlar

2 okur beğendi.
43 okur okudu.
1 okur okuyor.
48 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Yaptıklarının doğru ya da yanlış olduğu ahlak felsefesinin bir meselesidir, Sosyal Antropoloji'nin değil.
Sayfa 133
Zaman olaylardan ziyade ilişkileri koordine eder.
Sayfa 118 - Referans noktaları.
Reklam
'Konuşmadan başka onların insanlığını ortaya çıkaran bir şey yoktur'
Sayfa 79 - 1671 'de Sir John Chardin' in Çerkezlerin ülkesini dolaştıktan sonra söylediği sözdür. Asrî seyyahlar çoğunlukla görmüş oldukları ilkel toplulukları bu ifadelerle betimlemişler.
Sonuç olarak Sosyal Antropoloji,
... bize insanlığı bir bütün olarak görmemizi kolaylaştırır. İnsan kültürlerine ve toplumlarına antropolojik tarzda bakmaya başladığımız zaman, kolaylıkla özel birinden genel birine gider ve yine tekrar geri döneriz.
Sayfa 143
Konuşma dilini iyi kullanmak, onu iyi anlamak anlamına gelmez.
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
143 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
3 günde okudu
İlkellerde Din
İlkel dinler akla uygundur ve ne denli yetersiz olursa olsun gözlemlerden doğmuştur. Ne denli yanlış olursa olsun, mantıksal çıkarsamalardan gelmiştir. Doğanın felsefi bir taslağını oluşturmaktadır. Ayrıca, dinsel törenleri yerine getirmek için, işi olmayan yeterli sayıdaki insanları bir araya getirmek gerekir. Ve ilkel insanlarda da yeterince boş zaman vardı.
İlkellerde Din
İlkellerde DinE. E. Evans-Pritchard · Öteki Yayınevi · 199822 okunma