Savaşın sonrasında 1918 yılında iktidara gelen Hürriyet ve İtilaf Fırkası’nın çıkardığı genel af sonrası yüze çıkan pek çok zeybek, 15 Mayıs 1919 tarihindeki İzmir’in işgalinin ardından kısa zamanda tekrar silahlanmıştı. Savaş öncesi dağdaki çeteleri avlamak için çabalayan Mahmut Celal(Bayar) Bey veya Sarı Edip Efe gibi eski İttihatçılar ve Teşkilat-ı Mahsusa’cılar bu defa Kuva-yı Milliye örgütlenmesiyle bir araya gelen zeybekleri düzenli ordu saflarına kazandırmışlardı.