Haşim Kutlu, 10 Mayıs 1943’te Kahramanmaraş’ın Afşin ilçesinin Ağcaşar köyünde doğdu ve Hacıbektaş da büyüdü. İlk ve orta öğrenimini de orada yaptı. Annesi Kumru Anayı küçük yaşta kaybetti. Derviş süreğinin son halkası olarak kabul ettiği Kurban Baba’yı ise 1962 yılında kaybetti. Lise öğrenimini Ankara’da tamamladı.
68 devrimci gençlik hareketinin içinde yer aldı. 1974 Kasımı’nda, yer aldığı THKO örgütlülüğü çerçevesinde gerçekleştirdiği eylemlere bağlı olarak yakalandı ve 12 Mart’tan sonra ilk kurulan DGM mahkemelerinden Adana DGM’sinde yargılanarak müebbet hapse mahkum oldu.
1990 sonunda, ömrünün 16 yılını cezaevlerinde geçirdikten sonra Gaziantep Özel Tip Cezaevinden tahliye oldu. Almanya'ya yerleşti.
26 Nisan 2016'da Almanya’nın Stuttgart kentinde ani bir kalp krizi sonucu ölmüştür.
Bugünün eli kanlı zalimleri de aynı , dünyanın mazlumlarına , eşkiya , terörist diyorlar ,kendi eşkiyalıklarını teröristliklerini gizlemenin ve meşrulaştırmanın bir yolu olsa gerek.
Hallac-ı Mansur elimize ulaşabilmiş dizelerinden birinde bu gerçeği şöyle nefeslendiriyor:
Senin ruhun, benim ruhuma şarabın saf su ile karışması gibi karışmıştır. Sana herhangi bir şey dokunduğunda bana da dokunuyor. Ey Allah’ım her durumda ben senim sen bende varolansın.
Yunus aynı felsefî yaklaşımı bir başka nefeste şöyle dillendiriyor:
Ete kemiğe büründüm
Yunus diye göründüm
Sefil Selimi bir nefesinde aynı anlayışı şöyle sürdürüyor:
Vardım ileriye döndüm geriğe
İnan şaştım sarıldım deriye
Kendime rastladım varsam nereye
Evvel ahir sonlu sonsuz benimdir
Yaratılış anlayışına karşı doğuş diyen Yeksanî‘den bir dörtlük:
Kırklar arş üstüne kurdular cemi
Muhabbet hakk oldu sürdüler demi
Balçıktan yarattı Mevla Ademi
Ben o zaman atam belinde idim
Aşık destur edip sazına niyazda bulundu.
Gerçeğe Hû!..
Daha Allah ile cihan yok iken
Biz onu var edip ilan eyledik
Hakka lâyık hiçbir mekân yok iken
Alıp hanemize mihman eyledik
(…)
Gayrıdır her milletten bu bizim milletimiz
Hiç dinde bulunmadı din ü diyanetimiz
Bu din ü diyanette yetmiş iki millete
Bu dünya ol ahrette ayrıdır âyâtımız
(…)
Doğum tarihi: Ms. 858. Beyza yakınlarındaki bir kasaba olan TUR’da doğdu
Hakka yürüşüyü : 26 Mart 922
-Sümer toplumunda başlayan toplumun erkekleşmesi; aynı zamanda erkeğin, toplumun tümünü çıkar guruplarına ayırarak sınıflaşmaya yöneltmesini getiriyor. Cins egemenliği, sınıf egemenliğine doğru evrim gösteriyor. Sınıf egemenliği, o tarihten