İnsanoğlu, sahip olduğu güzellik, mal, bilgi veya makam ile kendini "yeterli" görmeye başladığı an, büyük bir imtihanın içine düşer. Allah’ın bir lütuf olarak verdiği o nimetler, artık gerçek amacından saparak kişiyi azdıran birer nikmete dönüşür.
Unutmamalıyız ki; nefis, sadece sahip olmakla yetinmez, her alanda mutlak otorite kurmak ister. İşte insanın bu arzusu ile mutlak otorite sahibi olan Rabbimizin "Rab" ismi karşı karşıya gelir.