Özne kavramı Öteki ile özneler-arası bir diyalektiğe açılıyor, yani "arzu nesnelerinin diyalektiği"ne. Çünkü Öteki'nin alanında doğan özne, benliğin aksine, ne yalnızdır ne de özerk.
“Efendi- Köle Diyalektiği: Efendininin bir özne olabilmesi için Köle tarafından öyle tanımlanması gerekmektedir ve Kölede Efendi tarafından bir Köle olarak tanımlandığı için Köle olduğunu bilmektedir. Böylelıkle Efendi, kendi kimliğinin Köle tarafından tanınmış olmakla tahkim edilmiş olduğuna ilişkin katı bir bilgiyle kendi hayatını sürdürme özgürlüğüne sahiptir. Fakat diyalektiğin paradoksu, her pozitifin bir negatife dönüşmesidir.”