İyad Kunaybi

Taviz Fıkhı yazarı
Yazar
9.4/10
6 Kişi
852
Okunma
53
Beğeni
6,2bin
Görüntülenme

Hakkında

Hicri 16 Şevval 1395, Miladi 22 Ekim 1975 yılında Kuveyt’te Salimiye şehrinde doğdu. Ailesi o daha bebekken Ürdün’ün başkenti Amman’a yerleşmek niyetiyle intikal etti. Anne ve babası Filistin’in Halil şehrindendir. Kendisini, Müslümanların gidişatıyla alakadar olma ve zulmü reddetme üzerine yetiştiren babasının kişiliğinden etkilendi. | Lisansüstü Eğitimi Ve Öğretim Dönemi | Toefl sınavından çok iyi bir derece aldı (620). GRE-Analytical sınavında da (760) aynı şekilde yüksek bir başarı elde etti. Amerika Houston Üniversitesinden tam burs kazandı ve Doktorasını Houston Üniversitesi’nde Farmakoloji alanında yaptı ve Pekiyi (4.0/4.0) dereceyle tamamladı. Farklı uyruklardan doktora yapan öğrenciler arasında birinci oldu. Dünyaca ünlü tıp merkezlerinden biri olan Teksas Tıp Merkezinde doktora araştırmalarına devam etti. Doktoradaki başarısından sonra Amerika’daki üniversitelerde ve İlaç Şirketlerinde iş olanakları oldukça arttı ama o ülkesine dönmeyi tercih etti. 2003 yılından bu yana Amman’daki Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Eczacılık Fakültesinde çalışmaktadır. Bu asıl görevine ek olarak da Ürdün Üniversitesi ile Teknoloji ve Fen Bilimleri Üniversitelerinde dersler vermiştir. 2013 yılında Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Eczacılık Fakültesinde en iyi araştırmacı ödülüne layık görülürken, aynı yıl Doçent unvanı almaya da hak kazandı. | Tahsil Hayatı | Edebiyata merakı Lise döneminde başladı ve 1992 yılında şiir okuma ve yazmada Amman ve çevresini içine alan “Büyük Emanet Amman” birinciliğini kazandı. 1997-1998 yılında Ürdün Teknoloji ve Fen Bilimleri Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nden yüksek dereceyle ve aynı zamanda Onur Belgesi ve birincilikle mezun oldu. Yine eğitim döneminde Üniversite’den birçok başarı belgesi aldı. İlk İslami okumalarına Seyyid Kutub`un kitaplarıyla, davet yazılarına ise üniversite döneminde başladı. İyad Kunaybi, Ürdün birliği ve Arap Merkezinde tekvandoyla da ilgilendi. | Çalışma Hayatı | Bir buçuk sene Ürdün’deki bir şirkette Araştırma ve Geliştirme ile İlaç Bilgisi bölümlerinde İlaç İmalatı üzerine çalıştı. İşi esnasında eczacılık dalında sempozyum ve kongrelere katıldı. Bir eğitim kursu dâhilinde Birleşik Arap Emirliklerine gitti ve İlaç üzerine oradaki bir fabrikadan uzmanlık belgesi aldı. Evli ve Faruk isimli bir erkek, Sare, Liyn, Lüceyn ve Nur isimli dört kız babasıdır.
Tam adı:
Dr. Eyad Qunaibi
Ünvan:
İslam Davetçisi, Öğretim Görevlisi ve Eczacılık Alanında Araştırmacı
Doğum:
Salimiye, Kuveyt, 22 Ekim 1975

Okurlar

53 okur beğendi.
852 okur okudu.
71 okur okuyor.
341 okur okuyacak.
7 okur yarım bıraktı.

Okur demografisi

Kadın% 86.3
Erkek% 13.7
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş
Reklam

Alıntılar

Tümünü Gör
Bir eşle rızıklandırılmamış bekâr kişi der ki: "Duygusal tatminliğimi gidereceğim, birbirimizin hayatına dokunacağımız bir ruh olmadan hayatın ne anlamı var? Kendisiyle ünsiyet kurup yalnız. eşim olmadıktan sonra diplomanın, malın ve sağlığın ne önemi var? Keşke her şeyimi kaybetseydim de hayatıma anlam katacak bir eşe sahip olsaydım." Uzun yıllar hapse mahkûm edilmiş kişi der ki: "Özgürlük yoksa hayatın ne önemi var? Ben, daha ölmeden toprağa gömülmüşüm! Malın, sağlığın ve eğitimin bana ne faydası olacak? Özgürlük her şeydir." Kısır olan kişi der ki: "Evin içini doldurup cıvıldayacak ve neşe saçacak çocuklar olmadıktan sonra hayatın ne anlamı var? Hanımım ve ben, geceleri evde ölüm sessizliğinden başka bir şey bulamı- yorsak malım ve sağlığım bana ne fayda verecek? İsmimi taşıyacak, neslimi devam ettirecek evlatlara sahip olamadan öleceksem hayatın ne kıymeti var? Ben kim için çalışıp yoruluyorum, ne için mal biriktiriyorum ki?" Çirkin görünümlü kişi der ki: "Gözler beni hakir gördükten sonra hayatın ne anlamı var? Her sabah aynaya baktığımda kendimden tiksiniyorsam yaşamanın ne önemi var? Hâl böyleyken malım, diplomam ve sağlığım bana ne fayda verecek? Keşke hiçbir şeyim olmasaydı da güzel bir görünüme sahip olabilseydim." İşte böyle, Allah'ın rahmet ettiği kulları müstesna, pek çok insan Allah'ın kendisine verdiği nimeti küçümser. İmtihandan geçen kullar sahip olamadıkları şeyin en önemli şey veya her şey olduğunu zannederler. Bunlardan hangisinin şikâyeti daha kabul edilebilir? Fakirinki mi, hastanınki mi, bekârınki mi, hapse düşeninki mi, evlat sahibi olamayanınki mi, yoksa çirkin görünümlü olanınki mi? İnsan için en değerli şey nedir? Mal mı, sağlık mı, evlilik mi, özgürlük mü, evlat mı, yoksa güzellik mi?
Din
"...Sen, Allah'ın arzu ettiğin şeyi sana nasip etmeyişindeki hikmeti kavrayamadığın için acı çekersin."
Sayfa 69 - İslâmbol Yayınları (el-iskenderî)
Din
Reklam
Reklam