.
İnsan karanlık bir yaratık, nereden gelip nereye gittiğini bilmez, dünyaya ilişkin çok az şey bilir, hele kendisi ile ilgili olarak neredeyse hiçbir şey bilmez.
Ben de kendimi tanımıyorum.
Tanrı beni bundan esirgesin !..
✍️
John Peter Eckermann (Alman şair ve yazar)